جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar شنبه، 15 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15065
تاریخ شروع
1403/02/03
تاریخ درج آگهی
1403/02/03
عنوان آگهی
فروش دام زنده با کارت ملی در میادین باعث ایجاد حواشی فراوانی شده است، به گونه‌ای که عده‌ای معتقدند بازار دام به جولانگاه دلالان تبدیل شده است.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، افزایش قیمت دام زنده در سال گذشته نه تنها بازار دام، بلکه بازار گوشت قرمز را هم ملتهب کرد. بر خلاف دو سال گذشته که دامداران علاقه‌ای به ادامه تولید نداشتند و دام‌های مولد را روانه کشتارگاه‌ها می‌کردند، گرانی یکباره گوشت قرمز و افزایش افسارگسیخته قیمت دام زنده، بازار خرید و فروش دام را ملتهب کرد.


در چند روز گذشته خبرهایی مبنی بر فروش دام زنده با کارت ملی در بازار دام منتشر شده که حواشی بسیاری به دنبال داشته است.

تکذیب ماجرای فروش دام با کارت ملی از سوی مسولان جهاد کشاورزی

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه به خبرگزاری مهر گفته است:«اگر مبادله‌ای با کارت ملی صورت گرفته باید گزارش شود تا با آن برخورد لازم انجام شود.» درحالی که مدیران وزارت جهاد کشاورزی موضوع فروش دام با کارت ملی را تکذیب می‌کنند، اما آگهی‌های بسیاری در این زمینه منتشر شده است.با این حال تکذیب مدیران همچنان ادامه دارد.

بی خبری رئیس شورای تامین دام از فروش دام با کارت ملی

منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، در رابطه با خرید گوسفند با کارت ملی به تجارت‌‌نیوز گفته است: «چنین خبری را هنوز ندیده‌ام و قصد چنین کاری معلوم نیست. متاسفانه در فضای مجازی تبلیغات عجیبی دیده می‌شود اما چنین جیزی وجود ندارد. در حال حاضر حجم زیادی از گوسفند در بازار وجود دارد و نیازی به خرید گوسفند با کارت ملی نیست. شاید از کارت ملی برای مقاصد دیگری استفاده می‌شود.» وی در ادامه با اشاره به وزن دام‌های سبک و حدود قیمتی آنها توضیح داده است: «در حال حاضر بره‌ها در وزن‌های مختلفی در بازار موجود هستند. بره‌های شیری وزنی حدود پنج تا هشت کیلوگرم دارند. بره‌های علف‌خور وزنی حدود 10 تا 15 کیلوگرم دارند. پس از آن بره‌ها مناسب کشتار وزنی میان 40 تا 55 کیلوگرم دارند. بره کوچک نیز بین 25 تا 35 کیلوگرم است و بره نر کشتاری که بیشترین استفاده را دارد وزنی بین 40 تا 50 کیلوگرم دارد. اگر بره به صورت گله‌ای خریداری شود قیمتی بین 195 تا 200 تومان دارد. متاسفانه زمانی که بره‌ها وارد میادین بار می‌شوند در آنجا افراد با هر قیمتی که دوست داشته باشند، آنها را می‌فروشند. معمولا قیمت یک بره 40 کیلوگرمی با احتساب هر کیلوگرم 200 هزار تومان برای دامدار،حدود 8 میلیون قیمت دارد اما میدان بار هر راس را بیشتر از این قیمت می‌فروشد.»

خرید حمایتی لازمه ادامه فعالیت دامداران

وی با اشاره به ازدیاد جمعیت دامی کشور تاکید می‌کند: «به طور کلی در حال حاضر جمعیت دامی کشور یک میلیون راس است که عدد بالایی محسوب می‌شود. باید در سال جاری 18 میلیون از این جمعیت کشتار شود. اگر میزان کشتار کم باشد، برای تولیدکننده داخلی مشکل ایجاد خواهد شد. دولت باید به این موضوع ورود کند و با خرید حمایتی و اعطای مجوز صادرات این دام‌ها این مشکل را برطرف کند.»

قاچاق گسترده دام زنده به اقلیم کردستان عراق

به گزارش «اکونگار»، درحالی که فروش دام با کارت ملی از سوی تمامی مسولان تکذیب شده، اما بازار دام نیاز به نظارت جدی‌تر و کنترل بیشتر دارد، قاچاق دام به صورت گسترده از مرزهای غربی کشور به خصوص به مناطق کردنشین عراق تهدید جدی برای بازار دام و اقتصاد کشور است که با وجود اخبار جدید مسولان باید نسبت به کلاهبرداری در زمینه محصولات جذاب حساسیت های بیشتری داشته باشند.(اکونگار)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار