جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar سه شنبه، 11 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
15024
تاریخ شروع
1403/01/27
تاریخ درج آگهی
1403/01/27
عنوان آگهی
هادی حق‌شناس معتقد است در غیاب طبقه توسط جامعه با بحران جدی افزایش نرخ طلاق، حاشیه نشینی، بزهکاری و بحران‌های اجتماعی و فرهنگی روبرو خواهد شد.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، استاندار اسبق گلستان در گفتگو با اقتصاد 100 با هشدار نسبت به از بین رفتن طبقه متوسط در صورت تداوم تورم بالا گفت: متاسفانه حتی آمارهای دولتی نیز نشان از آن دارد که طبقه متوسط ایران فرو ریخته است. همان‌طور که می‌‌بینیم شصت میلیون نفر یارانه در ایران دریافت می‌کنند و یارانه 45 هزار و پانصد تومانی حتی بنا بر اذعان مقامات دولت به تعدادی بیش از این نیز تعلق می‌گیرد. به این ترتیب ما با بحران جدی در این حوزه مواجه هستیم.


وی با تاکید بر اینکه نرخ تورم در ایران همچنان در محدوده چهل درصد حتی در سال جاری نیز باقی خواهد ماند، گفت: در حقیقت حتی اگر ما با کاهش اندک نرخ تورم هم روبرو باشیم، این کاهش چندان زیاد نخواهد بود، در عین حال چندان هم اثرگذار نخواهد بود چرا که نرخ تورم در خدمت مصرفی یعنی سبد غذایی و مسکن بسیار بالاست و در نتیجه من شخصا معتقدم که طبقه متوسط در سال 1403 با بحرانی جدی‌تر روبرو خواهد شد .

حق‌شناس ادامه داد: همه مردم شاهد عقب رفتن هستند، حتی ثروتمندترین مردم نیز در اثر تورم بالا در چند سال اخیر با عقبگرد روبرو هستند و ما به شکلی محسوس و عینی شاهد آن هستیم که بخشی از طبقه متوسط فقیر شده‌اند.

او فشار هزینه مسکن را بسیار جدی خواند و گفت: وقتی طبقه متوسط تنها به واسطه گرانی مسکن با تغییر طبقه روبرو می‌شوند یعنی بحران بسیار جدی است پس در این فضا دولت باید با هر تدبیری موور تولید تورم را در کشور خاموش کند تا بتواند بحران را در این محدوده متوقف کند .

او گفت: ما امروز هشدار می‌دهیم که طبقه متوسط در حال فروپاشی است اما کسی نمی‌گوید در جامعه‌ای که طبقه متوسط ندارد، ما شاهد عقبگرد فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی هستیم. در حقیقت اگر طبقه متوسط نباشد، دیگر تولید فرهنگی، سینما، کتاب و ... خریدار ندارد، چرخ توسعه از حرکت می‌ایستد چون خریدار کالای ایرانی صنعتی اتفاقا طبقه متوسط هستند نه کسی دیگر. در عین حال آسیب اجتماعی نظیر طلاق، دزدی، خودکشی و ... دستخوش افزایش خواهد شد و جامعه‌ای بدون طبقه متوسط جامعه‌ای فاقد امنیت خواهد بود .(اقتصاد)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار