جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 7 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
10020
تاریخ شروع
1394/04/09
تاریخ درج آگهی
1394/04/09
عنوان آگهی
---

شرح آگهی

پس از تاکید چندباره بر لزوم برنامه ریزی مجدد در کاهش تصادفات جاده ای، صحبت های مطرح شده در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها نشان از نهایی شدن چند پیشنهاد مهم در این راستا دارد.
به گزارشی، در جلسه ۱۶۱ کمیسیون ایمنی راه ها چند پیشنهاد مهم مورد ارزیابی قرار گرفت که شاید در این احتمال ایجاد تغییر در زمان بندی معاینه فنی خودروها مهم ترین آنها باشد. بر مبنای ارزیابی های انجام گرفته از سوی کارشناسان این کمیسیون، زمان پنج ساله معافیت خودروهای صفر از معاینه فنی می تواند به نفع افزایش امنیت جاده ها کاهش پیدا کند و در این راستا احتمالا خودروهای عمومی پیش قدم خواهند بود. بر مبنای این طرح زمان معافیت معاینه فنی خودروهای عمومی حمل و نقل جاده از پنج سال به دو سال کاهش می یابد و با توجه به حضور دائمی این خودروها در جاده های برون شهری، انتظار کمیسیون ایمنی راه ها به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در نتیجه این اقدام است. البته کار به همین جا نیز متوقف نشده و احتمال کاهش زمان بندی مراجعت به مراکز فنی نیز وجود دارد. طبق این گمانه زنی ها، زمان حضور در مراکز معاینه فنی چهار تا شش ماه خواهد شد تا به این ترتیب عملکرد خودروهای عمومی در این عرصه نیز زیر ذره بین قرار بگیرد. در کنار این موضوع بار دیگر بحث اعمال محدودیت سرعت در جاده های برون شهری برای خودروهای عمومی نیز در دستور کار قرار گرفته است. بر مبنای این طرح حداکثر سرعت مجاز این خودروها بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ کیلومتر تعیین خواهد شد مساله ای که البته با توجه به داشتن منتقدانی مصمم که این محدودیت را در عملکرد تمام خودروها موثر دانسته و احتمال حادثه ساز شدن آن را می دهند در هاله ای از ابهام قرار دارد. با وجود اینکه هنوز هیچ یک از این طرح ها به مرحله تصویب قطعی نرسیده اند اما به نظر می رسد برنامه های کمیسیون ایمنی راه ها این بار با تمرکز بر عملکرد خودروهای عمومی به پیش می رود.
معاینه فنی اتوبوس ها باید ۶ ماهه شود.
یک کارشناس معاینه فنی با تاکید بر اینکه اتوبوس ها باید حداقل هر ۶ ماه یک بار معاینه فنی شوند، گفت: پلیس مدت یک ساله را در نظر گرفته در حالی که این فاصله زمانی، تاثیر معاینه فنی بر ایمنی را کاهش می دهد.
صدرالدین علیپور در خصوص معاینه فنی اتوبوس ها، اظهار داشت: انجام معاینه فنی به خصوص در تست های ایمنی تاثیرگذاری زیادی دارد و در ساده ترین شکل بازدید ظاهری خودرو، مشکلات چراغ، برف پاک کن، میزان قدرت ترمز، شیوه کارکرد و مطلوبیت کمک های خودرو قابل شناسایی است.
وی با بیان اینکه اما فاصله زمانی ۵ ساله در معاینه فنی خودرو، باعث شده که این موضوع چندان جدی گرفته نشود، گفت: این قانون از سوی پلیس وضع شد و همچنان بر این قانون اصرار دارد در حالیکه این فاصله زمانی تاثیر معاینه فنی بر ایمنی را کاهش می دهد. این کارشناس با اشاره به اینکه اگر پلیس از این مولفه به عنوان یک ابزار برای سخت گیری استفاده نکند، تاثیر خود را از دست می دهد، افزود: مدت یک ساله برای معاینه فنی خودروها باعث شده که بیشتر به سمت تشریفاتی شدن برود.
مدیرعامل سابق ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که چه مدت زمانی برای معاینه فنی اتوبوس ها مناسب است، گفت: اتوبوس ها باید حداقل در هر ۶ ماه یک بار معاینه فنی شوند، غیر این هم در ترمینال های مسافری باید به عنوان یک اصل، مسئول فنی کنترل وضعیت ظاهری اتوبوس ها را انجام دهد و به عنوان یکی از آیتم ها مورد توجه قرار گیرد.

منبع
ابرار اقتصادی
آخرین اخبار
خلاصه آگهی کد پارس نماد تاریخ شروع وضعیت
1 تصویبنامه درخصوص تعیین آقای یوسف نوری به عنوان استاندار مازندران 15091 1403/02/06 new
2 طرح ترافیک در تهران تغییر می‌کند/ جزئیات مهمی که باید بدانید 15090 1403/02/05 new
3 بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟ 15089 1403/02/05 new
4 سرخآبی‌ها رسما واگذار شدند/ از دولت به دولت! 15088 1403/02/05 new
5 مزایده جدید محصولات ایران خودرو آغاز شد 15087 1403/02/05 new
6 دولت دست فرودستان را گرفت / خانه دار شدن ممکن شد 15086 1403/02/05 new
7 هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید 15085 1403/02/05 new
8 تعلیق ایران در اجلاس جهانی کدکس موادغذایی 3 ساله شد 15084 1403/02/05 new
9 تصویبنامه درخصوص الحاق دو بند به ماده ۳ اساسنامه شورای عالی فضایی 15083 1403/02/05 new
10 بخشنامه موضوع بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی درخصوص اصلاحیه بند ۲ از قسمت ج بخش هفتم مجموعه مقررات ارزی (ارایه تاییدیه گمرک بابت کسر تخلیه) و اصلاح بند ۴۴ از قسمت ب بخش سوم مجموعه مقررات ارزی (برگشت سقف فروش ارز مسافرتی هوایی به روال قبلی) 15082 1403/02/05 new