جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar شنبه، 8 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
14948
تاریخ شروع
1402/12/26
تاریخ درج آگهی
1402/12/26
عنوان آگهی
همزمان با دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ بررسی و نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی اعلام شد.

شرح آگهی

به گزارش پایگاه خبری پارس نماد داده ها، بلیط مترو از سه هزار و ۳۰۰ تومان به چهار هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند و نرخ کرایه خطوط مترو حومه نیز ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. در مجموع افزایش نرخ بلیط مترو ۳۰ درصد خواهد بود.


همزمان با دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ بررسی و نرخ کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی اعلام شد.

سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه میزان افزایش در نرخ ورودی مترو ۱۶ درصد پیش بینی شده بود، اظهار کرد: علیرغم اینکه ۳۰۰ کیلومتر مترو در سطح شهر خدمات رسانی می‌کند، نرخ تا ۳۰ کیلومتر پیمایشی محسوب می‌شود و مابقی پرداخت نخواهد شد. به ازای هر کیلومتر ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل پیش بینی شده است.

وی افزود: بلیط مترو از سه هزار و ۳۰۰ تومان به چهار هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کند و نرخ کرایه خطوط مترو حومه نیز ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. در مجموع افزایش نرخ بلیط مترو ۳۰ درصد خواهد بود. تشکری هاشمی با بیان اینکه ۲۲ درصد افزایش نرخ بلیط برای اتوبوسرانی پیش بینی شده است، گفت: برای پیمایش اتوبوس‌های تندرو ۲۰ درصد و عادی ۴۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده و در مجموع میزان افزایش نرخ اتوبوس‌های عادی ۲۱ درصد و اتوبوس‌های عادی ۳۰ درصد است. ۴۰ درصد رشد برای اتوبوس‌های دربستی نیز پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام اینکه نرخ کرایه تاکسی در سال آینده ۴۵ درصد افزایش دارد، یادآور شد: شیب معابر تنها برای تاکسی‌های خطی لحاظ خواهد شد و معابر دارای شیب در همین راستا مشخص می‌شوند. برای ساعات اوج نیز توافق شد که ۷ تا ۹ صبح به عنوان ساعات اوج صبحگاهی و ۴ تا ۸ عصر نیز به عنوان ساعات اوج عصرگاهی با ۵۰ درصد افزایش در نظر گرفته شود. این تصمیم گرفته شده که رغبتی برای رانندگان جهت خدمات رسانی وجود داشته باشد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تکلیف شهرداری تهران مبنی بر اجرای پرداخت الکترونیک و سامانه برخط جزء مصوبات این لایحه است، یادآور شد: گرچه این اقدام در سال جاری به نتیجه نرسید امیدواریم در سال آینده به نتیجه برسد. وی با بیان اینکه قیمت تمام شده برای هر مسافر مترو در سال جاری حداقل ۳۰ هزار تومان بود، اظهار کرد: ما مبلغ قابل توجهی یارانه برای بلیط مترو در نظر گرفته بودیم و هر مسافر تنها سه هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت می‌کرد. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز با بیان اینکه ساماندهی وضعیت تاکسی‌ها در سطح شهر به روش سنتی امکان پذیر نیست، اظهار کرد: باید بسترهای هوشمند جهت نظارت شکل بگیرد. افزایش قیمت قطعات و هزینه‌های خودرو، باعث می‌شود رانندگان تاکسی به سمت شرکت‌های اینترنتی بروند و تعداد این رانندگان بسیار زیاد است. شادی مالکی با بیان اینکه شاید هیچ راهی برای ساماندهی تاکسی‌ها جز هوشمندسازی وجود نداشته باشد، خاطرنشان کرد: کرایه تاکسی‌ها باید برخط باشد که در حال حاضر برای ۱۶۹ خط طی دو ماه آینده فرمول نویسی محاسبه‌ای نرخ کرایه‌ای انجام شده و تا یک ماه آینده این روند تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۴ هزار دستگاه تاکسی خطی در سطح شهر فعالیت می‌کنند و امکان کنترل این تاکسی‌ها به صورت سنتی وجود ندارد. کنترل این تاکسی‌ها توسط دوربین‌های پلاک خوان انجام خواهد شد. مالکی با بیان اینکه در هفته گذشته بسته تشویقی برای رانندگانی که به صورت تلفنی و گردشی فعالیت می‌کنند، در نظر گرفته ایم، یادآور شد: ۸۴۸ دستگاه تاکسی به صورت کمکی در قبال دریافت این بسته تشویقی در خطوط فعالیت خواهند کرد، اما این اقدام در تمام طول سال برای ما مقدور نیست.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم گفت: نباید برای تاکسی‌ها دو نرخ اعمال شود و تمام موارد سیستمی باشد. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که مردم و رانندگان تاکسی با هم درگیر شوند. وی افزود: سال قبل افزایش نرخ اتوبوس ۴۲ درصد و مترو ۲۵ درصد پیش بینی شده بود که ما این رقم را کاهش دادیم. در سال ۱۴۰۳ میزان افزایش مناسبی پیش بینی شده و افزایش ۱۶ درصدی مطلوب است و تأکید می‌کنیم که این نرخ بسیار کمتر از نرخ تورم است. چمران در ادامه نیز پیشنهاد کرد که شهرداری مکلف شود ظرف مدت سه ماه پس از اردیبهشت ماه که نرخ‌ها اعمال می‌شود، هوشمندسازی و پرداخت الکترونیکی را در پایتخت عملیاتی کند که این پیشنهاد با حداکثر آراء موافق تصویب شد.(اقتصاد)

انتهای پیام/ خبرنگار پایگاه خبری پارس نماد

منبع
خبرنگار پارس نماد
آخرین اخبار
خلاصه آگهی کد پارس نماد تاریخ شروع وضعیت
1 تصویبنامه درخصوص تعیین آقای یوسف نوری به عنوان استاندار مازندران 15091 1403/02/06 new
2 طرح ترافیک در تهران تغییر می‌کند/ جزئیات مهمی که باید بدانید 15090 1403/02/05 new
3 بهترین روش برای خرید قسطی خودرو چیست؟ 15089 1403/02/05 new
4 سرخآبی‌ها رسما واگذار شدند/ از دولت به دولت! 15088 1403/02/05 new
5 مزایده جدید محصولات ایران خودرو آغاز شد 15087 1403/02/05 new
6 دولت دست فرودستان را گرفت / خانه دار شدن ممکن شد 15086 1403/02/05 new
7 هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید 15085 1403/02/05 new
8 تعلیق ایران در اجلاس جهانی کدکس موادغذایی 3 ساله شد 15084 1403/02/05 new
9 تصویبنامه درخصوص الحاق دو بند به ماده ۳ اساسنامه شورای عالی فضایی 15083 1403/02/05 new
10 بخشنامه موضوع بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی درخصوص اصلاحیه بند ۲ از قسمت ج بخش هفتم مجموعه مقررات ارزی (ارایه تاییدیه گمرک بابت کسر تخلیه) و اصلاح بند ۴۴ از قسمت ب بخش سوم مجموعه مقررات ارزی (برگشت سقف فروش ارز مسافرتی هوایی به روال قبلی) 15082 1403/02/05 new