جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 6 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
13356
تاریخ شروع
1400/03/13
تاریخ درج آگهی
1400/03/13
عنوان آگهی
تصویبنامه هیات وزیران درخصوص تکلیف بانک مرکزی نسبت به تعیین بانکهای عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بسازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها ابلاغ شد.

شرح آگهی

وزارت راه و شهرسازی- سازمان برنامه و بودجه کشور
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
تصویبنامه هیات وزیران درخصوص تکلیف بانک مرکزی نسبت به تعیین بانکهای عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بسازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها ابلاغ شد.
تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۹ هیات وزیران درخصوص "تکلیف بانک مرکزی نسبت به تعیین بانکهای عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بسازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها" طی نامه شماره ۲۷۰۶۳ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.
هیئت وزیران در جلسه 1400.3.9 به پیشنهاد شماره 266/ ص مورخ 1400.1.22 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای جز (10) بند (الف) تبصره (18) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور تصویب کرد:
1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به تعیین بانک های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت و حاشیه شهرها، با ضمانت سفته زنجیره ای در سال 1400 اقدام کند.
2- سقف فردی تسهیلات در سال 1400 با رعایت مقررات ملی ساختمان برای دویست هزار واحد، مبلغ یک میلیارد (1.000.000.000) ریال برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (مجموعاً به مدت بیست سال) است.
3- سود سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد (56%) است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی (مجموعاً به مدت بیست سال) و مانده مطالبات معوض شامل اصل وسود تسهیلات موضوع این تصویب نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه های یاد شده را پس از اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل منابع مصوب مربوط قانون بودجه سنواتی به بانک های عامل پرداخت نماید. این تضمین نافی مسوولیت بانک های در وصول مطالباتشان نیست.
4- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است براساس طرح جامع مسکن روستایی (مصوب وزارت راه و شهرسازی) با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین  براساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مزکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به توزیع سهمیه بانک های عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی روستایی) اقدام کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور

منبع
پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور 1400.3.13
آخرین اخبار