جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 10 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
13340
تاریخ شروع
1400/03/01
تاریخ درج آگهی
1400/03/01
عنوان آگهی
سلفچگان باید به راه آهن متصل شود

شرح آگهی

 
سلفچگان باید به راه آهن متصل شود
 سلفچگان باید به راه آهن متصل شود

استاندار قم دستور داد منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم حتی تا پایان وقت تلف شده دولت فعلی باید به شبکه راه آهن سراسری متصل شود. 
یکی از بحث های نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن کرامت استانداری، پروژه اتصال سلفچگان قم به راه آهن سراسری بود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در این نشست درباره این موضوع بیان داشت: متأسفانه در بیش از ۱۵ سال گذشته، اراده ای برای اتصال سلفچگان به راه آهن سراسری وجود نداشته است.

سید مهدی علیزاده طباطبایی همچنین افزود: خوشبختانه پیگیری های استاندار قم و همچنین اداره کل راه آهن قم در کنار همراهی مسؤولان منطقه ویژه سبب شد تا این اراده به وجود بیاید و خبر خوب این است که موافقت نامه این پروژه مبادله شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در هفته آینده، مناقصه تعیین پیمانکار برای این پروژه اطلاع رسانی شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با بیان این که افتتاح این پروژه به احتمال زیاد به دولت فعلی نمی رسد ابراز امیدواری کرد که این امر تا پایان سال جاری به نتیجه نهایی برسد.

علیزاده طباطبایی همچنین از مدیرکل راه آهن قم خواست تا پیگیری های لازم را برای انتشار آگهی مناقصه به عمل آوَرَد.

همچنین در این نشست مدیرکل راه آهن قم خاطر نشان کرد: این پروژه توجیه اقتصادی زیادی دارد و خوشبختانه در 9 ماه اخیر، پیگیری های خوبی برای به ثمر نشستن آن انجام شده است.

غلامحسین دباغ در عین حال افزود: إن شاء الله در چهارم خرداد ماه یعنی در کمتر از چند روز آینده، نخستین نوبت آگهی تعیین پیمانکار این پروژه در مطبوعات منتشر خواهد شد تا پس از انتخاب پیمانکار، روال کار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

و اما استاندار قم در این نشست تصریح کرد: این پروژه برای بنده بسیار مهم بوده است و از این رو علاوه بر این که دستور مستقیم رئیس جمهور را درباره آن گرفته ام، ملاقات هایی هم با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و وزیر راه و شهرسازی داشتم و دستورهایی از آنان هم گرفتم، حتی شرط بنده برای حضور مدیرکل جدید راه آهن قم در استان این بود که این پروژه باید در موعد مقرر به سرانجام برساند.

بهرام سرمست اضافه کرد: تصریح بنده به مدیرکل راه آهن قم این بوده و هست که نهایی شدن این پروژه باید به صورت ستاره دار، در اولویت نخست آن اداره کل قرار داشته باشد و به بیان دیگر همه فعالیت ها باید در یک سوء و این فعالیت در سوی دیگر پیگیری و دنبال شود، بنابراین برای بنده قابل قبول نیست که هم اکنون وعده افتتاح پروژه در پایان سال جاری داده می شود.

وی همچنین یادآور شد: باید گزارش های منظم منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و اداره کل راه آهن قم درباره روند این پروژه به استانداری ارسال شود و البته بازدید از پروژه هم با پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در دستور کار قرار گیرد.

استاندار قم در پایان تأکید کرد: اگرچه عُمر رسمی دولت فعلی در دوازدهم مرداد ماه سال جاری به پایان می رسد، اما وقت تلف شده ای هم وجود دارد و از این رو این پروژه باید حداکثر تا پایان آن وقت تلف شده به سرانجام برسد.

 

منبع
خبرگزاری فارس 1400.3.1
آخرین اخبار