جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 30 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
13302
تاریخ شروع
1400/01/23
تاریخ درج آگهی
1400/01/23
عنوان آگهی
برگزاری مناقصه برای ایجاد مرکز دفن جایگزین آراد کوه

شرح آگهی


برگزاری مناقصه برای ایجاد مرکز دفن جایگزین آراد کوه
برگزاری مناقصه برای ایجاد مرکز دفن جایگزین آراد کوه

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: یکی از برنامه‌ های مربوط به آراد کوه، جانمایی مرکز دفن جایگزین است که مطالعات اولیه برای مناقصه شروع شده که انتخاب کنند.
سید آرش حسینی میلانی در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر در جریان بررسی لایحه طرح جامع مدیریت پسماند گفت: آراد کوه از دهه چهل به عنوان مرکز دفن پسماند شهر تهران جانمایی شده و توسعه یافته و موجب ایجاد شرایط اجتناب‌ناپذیری شده است. با این حال، حل مشکلات این مرکز قطعاً جزو اولویت‌های اصلی شهرداری، شورا و طرح جامع مدیریت پسماند است. جریان پسماند مانند جریان آب است که وقتی حرکت می‌کند، امکان قطع کردن آن نیست، بلکه باید تمهیدات و تدابیری طبق زمانبندی و برنامه‌ریزی در نظر گرفت تا بتوان اقدام اصلاحی را انجام داد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱,۶۰۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در آراد کوه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری برای آن است که فرایندهای هوادهی سرپوشیده شده و بهبود یابد. علاوه بر آن، در افق طرح فقط ۱۵ درصد از زباله‌ها دفن خواهد شد و عمده آن بازیافت خواهند شد. جهت‌گیری طرح این است که ورود زباله به آراد کوه را حداقل‌سازی کند.

حسینی میلانی افزود: با این حال، یکی از برنامه‌های مربوط به آراد کوه، جانمایی مرکز دفن جایگزین است که مطالعات اولیه برای مناقصه شروع شده که انتخاب کنند. قبلاً نیز چهار مرکز دفن جایگزین در شعاع ۱۰۰ کیلومتری تهران مطرح شده بود. با این حال، شهرداری تنها متولی ایجاد مراکز دفن جایگزین نیست و دولت باید در این قضیه کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش آن است که اثرات منفی آراد کوه تا حد امکان کاهش یابد، خاطرنشان کرد: در مورد مسئله ورود شیرابه هم باید بگویم با اصلاحی که در مراکز میانی انجام می‌شود و سیستم‌های تصفیه شیرانه که ایجاد می‌شوند و مراکز پردازشی که به صورت مجهز افتتاح می‌شوند، میزان شیرابه هم کنترل شده و ورودی شیرابه به آراد کوه نیز کاهش می‌یابد.

حسینی میلانی درباره پیشنهادی مبنی بر ضرورت انجام راهکارهای جدید در طرح جامع مدیریت پسماند بیان کرد: مشاور در بررسی هر قسمت از چرخه مدیریت پسماند، گزینه‌های مختلف بررسی کرده و مطالعات تطبیقی انجام داده است. یعنی همه فناوری‌های جدید و مدرن را دیده و برای پنج سال اول، بسته‌ای را پیشنهاد داده و برنامه عملیاتی ارائه کرده است.

عضو شورای شهر درباره پیشنهادی درباره طراحی اپلیکیشن‌های جدید برای جمع‌آوری پسماند هم عنوان کرد: در نظامی که سازمان مدیریت پسماند پیش‌بینی کرده، یک چارچوب فناوری ایجاد می‌شود که فاوا، زیرساخت‌های آن را ایجاد کرده است و شهروندان از طریق آن، تبادل زباله و امتیاز می‌کنند یعنی زیرساخت برای مبادله در حال حاضر ایجاد شده است.

وی افزود: فاوا این ساختار را ایجاد کرده و سازمان پسماند نظارت کلی بر آن دارد. این بازار ایجاد شده است مگر اینکه بازار جدیدی مدنظر باشد که باید از نو طراحی شود و مورد امکان‌سنجی قرار گیرد در حالی از نظر امکانات کشور و بازیگران هوشمندسازی زیرساخت فاوا کفایت می‌کند.

منبع
خبرگزاری مهر 1400.1.23
آخرین اخبار