جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 31 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
13173
تاریخ شروع
1399/07/19
تاریخ درج آگهی
1399/07/19
عنوان آگهی
احداث ۳۰ کیلومتر از بزرگراه جهرم- لار به مناقصه گذاشته شد

شرح آگهی


احداث ۳۰ کیلومتر از بزرگراه جهرم- لار به مناقصه گذاشته شد
احداث ۳۰ کیلومتر از بزرگراه جهرم- لار به مناقصه گذاشته شد

باقری فرد گفت: احداث ۳۰ کیلومتر از بزرگراه جهرم- لار- بندرعباس با موافقت وزیر راه و شهرسازی به مناقصه گذاشته شد و به زودی با مشخص شدن برنده مناقصه و پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدرضا باقری فرد گفت: یکی از اقدام‌های مثبت برای تکمیل و اجرای کامل بزرگراه جهرم- لار-بندرعباس، صدور مجوز برای پیمان سپاری و شرایط برگزاری  برای ۷۴ کیلومتر باقی مانده این طرح مهم راهسازی توسط وزیر راه و شهرسازی است که هم اینک نسبت به ۳۰ کیلومتر آن موافقت لازم صورت گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه محور لار- جهرم ۱۵۵ کیلومتر طول دارد که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان است، گفت: تاکنون ۳۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.
باقری فرد ادامه داد: عملیات اجرایی قطعه دوم این بزرگراه به طول حدود ۲۵ کیلومتر تیرماه امسال با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس از حدفاصل منصور آباد تا بخش بنارویه در حوزه استفاظی شهرستان لارستان، آغاز شد و هم اینک در حال اجراست.
به گفته باقری فرد، میزان اعتبار و قرارداد اولیه این قطعه نیز رقمی افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال است.
مدیر کل راه و شهرسازی لارستان گفت: عملیات اجرایی این طرح مهم راهسازی شامل، ۲۷۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۷۷۰ هزار متر مکعب خاکریزی و همچنین اجرای بیش از ۸۰ دستگاه پل و ابنیه فنی خواهد بود.
تکمیل و بهره برداری بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس به عنوان یکی از محور‌های ترانزیتی و استراتژیک در جنوب کشور همواره یکی از دغدغه‌ها و خواسته‌های اصلی مردم منطقه، مسئولان و مقامات اجرایی استان فارس و شهرستان لارستان بوده است.
استاندار فارس تیرماه امسال در بازدید از این پروژه مهم راهسازی تاکید کرد که اولویت اداره کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان و حوزه معاونت عمرانی باید ابتدا تکمیل و شتاب بخشیدن به اجرای این پروژه از مسیر‌های هموار این محور، باشد.
رحیمی افزود: بخش عظیمی از این محور بدون گردنه‌های خطرناک و به صورت جاده هموار است که پیمانکار باید اولویت خود را در گام نخست روی اتمام خاکبرداری، خاکریزی، احداث پل، قیرریزی، آسفالت و تکمیل نهایی پروژه قرار دهد.
او گفت: اداره کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان و پیمانکار به صورت مرحله‌ای و با اولویت مسیر‌های هموار را اجرا و به اتمام برساند و پس از اتمام و بهره‌برداری از مراحل هموار، سراغ گردنه‌ها و نقطه‌های کور و خطرناک این محور بروند.
شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان 99.7.19
آخرین اخبار