جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 6 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12954
تاریخ شروع
1398/10/18
تاریخ درج آگهی
1398/10/18
عنوان آگهی
تصویبنامه هیات وزیران درخصوص اصلاح ماده ۵ الحاقی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن ابلاغ شد.

شرح آگهی

وزارت امور اقتصادی و دارایی
دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی
تصویبنامه هیات وزیران درخصوص اصلاح ماده ۵ الحاقی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن ابلاغ شد.
تصويبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۰۸ هيأت وزیران درخصوص"اصلاح ماده ۵ الحاقی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن"، طی نامه شماره ۱۳۱۰۹۰ در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ گردید.
هیئت وزیران در جلسه 98.10.8 به پیشنهاد شماره 982/10/191 مورخ 98.1.25 دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده (10) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1372- با اصلاحات بعدی، تصویب کرد:
ماده (5) الحاقی به آیین نامه اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران و تبصره آن موضوع تصویب نامه شماره 67167/ ت 53223 هـ مورخ 95.6.4 به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 5- سازمان ها مکلفند در اجرای بند (خ) ماده (2) این آیین نامه از شروع فعالیتهای بدون مجوز و یا ادامه فعالیتهایی که نسبت به تمدید مجوز از سازمان منطقه اقدام ننمایند جلوگیری به عمل آورند.
تبصره- 1- مجوزهایی که در مهلت مقرر هیچگونه فعالیتی در ارتباط با آن ها صورت نگرفته باشد، ابطال می شود.
تبصره 2- مجوزهایی که فعالیت موضوع آن ها در حال انجام بوده ولی در مهلت قانونی مقرر در مجوز تمدید نشده است با تصویب هیئت مدیره مطابق دستورالعمل اجرایی اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری- صنعتی در سال اول تأخیر با اخذ عوارض مربوط به آن سال (سال تمدید) به اضافه ده درصد تمدید میشود. در تمدید برای سنوات بیش از یک سال تأخیر به ازای هر سال اضافه به صورت پلکانی ده درصد به عوارض مصوب سال تمدید اولیه اضافه می گردد. تمدید با تأخیر مجوز برای دفعات بعد صرفا تا دو مرتبه دیگر و برای تآخیرهای کمتر از سه سال صورت خواهد گرفته و ازفعالیت واحدهایی که شرایط تعیین شده را رعایت ننموده اند، جلوگیری خواهدشد.
3- فعالیت های کلیه اشخاص اعم از ایرانی یا خارجی مشمول این ماده خواهد بود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور

منبع
پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور 98.9.16
آخرین اخبار