جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 31 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12945
تاریخ شروع
1398/10/10
تاریخ درج آگهی
1398/10/10
عنوان آگهی
نیمی از نیاز آبی بندرعباس از آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی تامین می‌شود

شرح آگهی


نیمی از نیاز آبی بندرعباس از آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی تامین می‌شود
نیمی از نیاز آبی بندرعباس از آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی تامین می‌شود

 قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: با بهره برداری از ظرفیت کامل آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس، نیمی از نیاز آبی این شهر تامین می‌شود.
جواد منصوری اظهار داشت: در حال حاضر نیاز آبی بندرعباس و بندرخمیر دو هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است که نیمی از این نیاز از طریق آب شیرین کن تامین خواهد شد.
وی افزود: آذرماه سال گذشته مرحله اول این آب شیرین کن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب به بهره برداری رسید و مرحله دوم آن نیز به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب نهایتا تا پایان بهمن ماه وارد مدار می شود.
منصوری خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس اواخر نیمه اول سال آینده به طور کامل وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ درصد از نیاز آبی هرمزگان از طریق آب شیرین کن ها تامین می شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های شرکت آبفا هرمزگان استفاده حداقلی از محل منابع زیرسطی و سطحی جهت تامین آب شرب مردم استان است.
این مقام مسوول عنوان کرد: جهت تحقق این هدف توسعه آب شیرین کن ها با رعایت استانداردهای زیست محیطی در دستور کار قرار دارد و هم اکنون مجوز احداث یک آب شیرین کن دیگر به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب برای تامین آب بندرعباس و بندرخمیر اخذ شده که در مرحله مناقصه قرار دارد.
منصوری گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها استفاده از ظرفیت ۵۰ میلیون مترمکعب در سال از آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس است که این ظرفیت جهت آبرسانی به شهرها و روستاهای واقع شده در مسیر خط لوله این آب شیرین تا حاجی آباد استفاده خواهد شد.
هم اکنون حدود ۳۰۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان قرار دارند.
کلان شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق درگیر با بحران کم آبی می باشد که در سالهای اخیر طرح های مختلفی برای مدیریت این بحران اجرا شده که از جمله آنها پروژه آب شیرینکن است.
مرحله نخست این آب شیرینکن به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب آذرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
ظرفیت کامل آب شیرینکن بندرعباس ۱۰۰هزار مترمکعب است که با بهره برداری از مرحله اول آن ۸۵ هزار نفر از مردم بندرعباس از آب آشامیدنی بهره مند شدند.
در سایت آب شیرینکن بندرعباس، آب شور خلیج فارس از طریق فرآیند مدرن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) نمک زدائی می شود.

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران 98.10.10
آخرین اخبار