جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 10 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12918
تاریخ شروع
1398/09/11
تاریخ درج آگهی
1398/09/11
عنوان آگهی
دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه های غیر واقعی ابلاغ شد.

شرح آگهی

دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه های غیر واقعی
دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه های غیر واقعی ابلاغ شد.
دستورالعمل سازمان امور مالیاتی موضوع نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه های غیر واقعی طی نامه شماره ۲۰۰/۹۸/۵۱۷ مورخ ۹۸/۰۹/۱۰ توسط رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور ابلاغ شد.
با توجه به سوالات و ابهامات مطرح نسبت به نحوه محاسبه مالیات مربوط به درآمدهای کتمان شده و هزینه های غیرواقعی به منظور اعمال جریمه قسمت اخیر ماده192 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1394.4.31، ضمن تاکید بر مقررات بخشنامه شماره 17940 مورخ 84.10.12 در خصوص مصادیق درآمدهای کتمان شده و هزینه های غیرواقعی، از آنجائیکه در بخشنامه مذکور درآمدهای تخمینی از مصادیق درآمدهای کتمان شده تلقی نگردیده است، لذا صرفا جهت محاسبه جریمه مربوط به درآمدهای کتمان شده می بایست مالیات متعلق را بدون اعمال درآمد مشمول مالیات مالیات تخمینی محاسبه و سپس جریمه آن محاسبه گردد.
لازم به ذکر است در خصوص اعمال نرخ های مالیاتی صعودی، از جمله نرخ های مقرر درماده 131 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1394.4.31، پس از اعمال نرخ به درآمد مشمول مالیات ابرازی، با اعمال نرخ های بعدی مالیات مربوط به درآمدهای کتمان شده یا هزینه های غیرواقعی تعیین می گردد.
خواهشمند است جهت دریافت متن کامل با شرکت پارس نماد داده ها با تلفن های 2-88349671 تماس حاصل فرمایید.

منبع
پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور 98.9.11
آخرین اخبار