جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 6 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12727
تاریخ شروع
1397/12/14
تاریخ درج آگهی
1397/12/14
عنوان آگهی
اجرای طرح سیفونی تخلیه زهاب نیشکر به مناقصه گذاشته شد

شرح آگهی


اجرای طرح سیفونی تخلیه زهاب نیشکر به مناقصه گذاشته شد
اجرای طرح سیفونی تخلیه زهاب نیشکر به مناقصه گذاشته شد

سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: رئیس سازمان آب و برق خوزستان در سفر اخیر خود به خرمشهر از به مناقصه گذاشتن اجرای پروژه سیفونی برای تخلیه زهاب های نیشکر خبر داد.
کوروش مودت در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: ایزدجو رئیس جدید سازمان آب و برق خوزستان در سفر به خرمشهر از برخی مناطق از جمله محل تجمع زهاب های نیشکر بازدید کرد و در پاسخ به مطالبه اجرای طرح سیفون برای تخلیه این زهاب ها که زمین‌های قابل کشت را به نابودی کشانده است، از قرار گرفتن این طرح در مرحله مناقصه خبر داد.
وی افزود: با اجرای سیفونی زهاب ها نیشکر به خلیج فارس تخلیه و مشکلات ایجاد شده فعلی رفع خواهد شد.
سرپرست فرمانداری خرمشهر  در خصوص سرنوشت مخازن مملو از مواد شیمیایی شرکت صابون سازی خرمشهر که نشت مواد آن به رودخانه خطر یک بحران زیست محیطی وسیع را در پی دارد؛ از تخلیه سه مخزن از چهار مخزن موجود در این شرکت خبر داد و گفت: سه مخزن از چهار مخزن محتوی مواد شیمایی تخلیه شده است و تنها یک مخزن دیگر باقی مانده که تخلیه هرچه سریع‌تر مواد درون آن پیگیری خواهد شد.
وی، دنبال کردن راه اندازی مجدد این کارخانه تعطیل شده را یکی از برنامه‌های موجود دانست.
مودت در ادامه به ساختمان فرسوده ۶ طبقه خرمشهر به عنوان یکی از مشکلات شهری خرمشهر اشاره کرد و از انجام مقدمات تخلیه و تخریب این ساختمان خبر داد.
وی در این رابطه اظهار کرد: ساختمان ۶ طبقه، ساختمان خطرناکی است و پیگیری‌های لازم برای تخلیه و تخریب آن از سوی دستگاه‌های اداری و شورای تأمین انجام گرفته و به عبارتی مراحل پایانی برای جابه‌جایی ساکنان در حال انجام است.
مودت توضیح داد: اعتباری معادل یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی منطقه آزاد اروند برای تأمین مسکن خانوارها تخصیص یافته، مسکن مهر آبادان برای ۴۵ خانوار شناسایی شده ساکن این ساختمان در نظر گرفته شده و مجوزهای لازم از سوی دادستانی و شورای تأمین نیز برای تخلیه ساختمان صادر شده است.
وی افزود: تنها مشکلی موجود تأمین اعتبار برای بحث انشعاب آب و برق بوده که در این رابطه نیز دستور استاندار برای کشیدن انشعابات برای این منازل صادر شده است و پیش بینی می‌شود روند جابه‌جایی و تخریب این ساختمان فرسوده در ابتدای سال آینده اجرایی شود.
سرپرست فرمانداری خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش از صدور مجوز سازمان مبارزه با قاچاق برای افزایش سهمیه سوخت شناورهای خرمشهر از ۷۰ به ۳۰ به ۸۰ به ۲۰ خبر داد و افزود: با این تصمیم واردات کالا را برای شناور داران مقرون به صرفه می‌شود و می‌توان شاهد توسعه واردات کالاهای مسافری و ایجاد اشتغال در خرمشهر بود.
مودت به سفر اخیر خود و استاندار خوزستان به بصره و دیدار با استاندار بصره نیز اشاره کرد و گفت: استاندار بصره فرد خوش فکری است و خواهان برقراری ارتباط دوستانه و افزایش تعامل با جمهوری اسلامی است. وی قول پیگیری صدور مجوز استاندارد در شلمچه و از سرگیری تردد بدون ویزای عراقی‌ها به منطقه آزاد اروند را داد و در این جلسه در خصوص سایر موارد همچون تبادل فرهنگی و علمی نیز صحبت‌هایی شد.
وی در ادامه کشفیات و دستگیری‌های اخیر در خرمشهر را نشان از تلاش خوب نیروی انتظامی در این شهرستان دانست و کمبود نیرو در بدنه نیروی انتظامی را یکی از مهمترین مشکلات در این نهاد امنیتی دانست.
راه اندازی خانه سمن، ایجاد پنجره واحد برای جذب سرمایه‌گذار و تاکید بر نقش سمن‌ها و رسانه برای رفع مشکلات از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست خبری بود.

منبع
خبرگزاری مهر 97.12.14
آخرین اخبار