جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 10 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12719
تاریخ شروع
1397/12/06
تاریخ درج آگهی
1397/12/06
عنوان آگهی
ناوگان اتوبوسرانی قم هوشمندسازی می شود

شرح آگهی

 
ناوگان اتوبوسرانی قم هوشمندسازی می شود
 ناوگان اتوبوسرانی قم هوشمندسازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: قرارداد هوشمندسازی خطوط اتوبوسرانی منعقد شده و به زودی تمام خطوط اتوبوسرانی این یشهر وارد مدار هوشمندسازی می شوند.
عباس ذاکریان افزود: تاکنون 2 خط از خطوط اتوبوسرانی قم هوشمندسازی و این سامانه در 150 ایستگاه اتوبوس نصب شده و تجهیزات هوشمندسازی در سایر خطوط نیز در حال نصب است.
وی اضافه کرد: در این طرح تابلوهای ال ای دی در ایستگاه های اتوبوس نصب می شود و زمان رسیدن اتوبوس بعدی به ایستگاه را برای شهروندان نمایش می دهد.
وی ادامه داد: در همین راستا، سامانه هایی نیز در داخل اتوبوس نصب می شود که قبل از رسیدن اتوبوس به ایستگاه، از طریق نمایش نام و همچنین پخش صدا شهروندان را نسبت به نام ایستگاه مطلع می کند.
ذاکریان خاطرنشان کرد: تابلوی ایستگاه های اتوبوس با 2 ماه تاخیر راه اندازی می شود، زیرا اطلاعات باید 2 ماه ذخیره شود تا به صورت هوشمند اطلاع رسانی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی قم به سن فرسودگی رسیده است و آخرین بار 10 سال پیش بود که با یارانه دولت اتوبوس خریداری و به بخش خصوصی واگذار شد.
وی ادامه داد: سال گذشته 50 اتوبوس خریداری و به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی قم اضافه شد و امسال نیز قرارداد خرید 23 اتوبوس منعقد شده که تاکنون 6 دستگاه تحویل شهرداری شده و مابقی هم در تعهد شرکت مربوطه است.
معاون شهردار قم گفت: مناقصه خرید 50 دستگاه جدید نیز برگزار شد که به دلیل نوسانات قیمت ارز شرکت های تولید کننده اتوبوس در این مناقصه حاضر نشدند، ولی تلاش می کنیم تا بتوانیم با راهکار و روش جدیدتری این کار انجام شود.
وی افزود: خرید 200 دستگاه اتوبوس نیز در دستور کار شهرداری قم است و به محض این که مقدمات قانونی صورت پذیرد، این اتوبوس ها خریداری می شود.
در حال حاضر حدود 350 دستگاه اتوبوس درون شهری در شهر قم تردد دارد.

منبع
ایرانا 97.12.6
آخرین اخبار