جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 6 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12663
تاریخ شروع
1397/09/21
تاریخ درج آگهی
1397/09/21
عنوان آگهی
35 هزار میلیارد تومان برای توسعه 28 مخزن نفتی اختصاص می یابد

شرح آگهی


 35هزار میلیارد تومان برای توسعه 28 مخزن نفتی اختصاص می یابد

 35 هزار میلیارد تومان برای توسعه 28 مخزن نفتی اختصاص می یابد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب گفت: ارزش اجرای قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید 28 مخزن نفتی واقع در مناطق نفت‎خیز جنوب حدود 35 هزار میلیارد تومان است.
«احمد محمدی» درباره سازوکار اجرای قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید، افزود: تاکنون 6 مناقصه به ارزش چهار هزار میلیارد تومان نهایی شده است که اجرایی شدن آنها تحولی عظیم را از نظر اشتغال و تقویت زیرساخت‎ها در کشور به وجود خواهد آورد.
این مسوول صنعت نفت گفت: شرکت «اویک» برنده مناقصه بسته میدان منصوری (آسماری) به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان شده است.
محمدی اضافه کرد: برندگان پنج مناقصه دیگر در مجموع به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای مخزن‎های نفتی «رامشیر»، «گچساران خامی»، «لالی آسماری»، «کبود» و «نرگسی» نیز به ترتیب شرکت‎های اویک، ملی حفاری ایران، پتروگوهر فراساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی‌گستر پارس و حفاری دانا هستند.
وی گفت: یک طرح جامع و یکپارچه به صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدام‎ها با مسئولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی می‎شود؛ در واقع، با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام خواهد شد.
محمدی با بیان این‎که نظارت بر روند کمی و کیفی کار بر عهده کارفرما خواهد بود، گفت: هیچ‎گونه مسئولیتی برای کارفرما در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد بود و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است.
این مقام مسئول ادامه داد: کارفرما به لحاظ فنی و عملیاتی بر روند اجرای کار نظارت کرده و گزارش پیشرفت هر پروژه را از پیمانکار طرف قرارداد دریافت می‎کند.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب با بیان این‎که سه درصد از مبلغ قرارداد برای تجهیز کارگاه و هفت درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: انتظار می‎رود تا اوایل سال آینده این 6 بسته عملیاتی شود.
وی با اشاره به این‎که برای هر دکل بیش‎ از 200 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد، گفت: صدها نفر در دیگر پروژه‎ها اعم از احداث محوطه کارگاه، ساخت تاسیسات و احداث خطوط لوله به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کارگرفته می‎شوند.
به گفته محمدی، کارفرما متعهد شده که چهار درصد ارزش هر قرارداد را برای طرح‎های اولویت‎دار مسئولیت اجتماعی منطقه از جمله مقابله با ریزگردها، تقویت زیرساخت‎ها و آموزش هزینه کند.
**حمایت از سازندگان داخلی
وی به حمایت از سازندگان داخلی اشاره کرد و افزود: نگرش مثبت پیمانکاران به ساخت و تامین کالای داخلی به شرط دارا بودن کیفیت، تا حد زیادی خیال ما را نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی آسوده کرده است و امیدوارم بتوانیم همه نیازمندی های پیمانکاران را در داخل کشور تامین و صنعت نفت را به صورت کامل از کالای خارجی بی‎نیاز کنیم.
محمدی اظهار کرد: در قراردادهای توسعه و نگهداشت تولید به پیمانکاران اجازه داده شده است به شرط تامین مالی با تعهد کامل، هر یک از بسته‌های قراردادی 100 تا 300 میلیون دلاری را بدون مناقصه و پس از تائید صلاحیت اجرایی، انتخاب و قرارداد اجرای آن را امضا کنند.
«حبیب الله بیطرف» معاون سابق مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت پیش از این، از تعریف 30 پروژه به ارزش حدود 6 میلیارد دلار در بخش نگهداشت و افزایش تولید نفت خبر داده و گفته بود: این پروژه ها در سطح های مختلف قراردادی 50 تا 300 میلیون دلار واگذار خواهند شد.
با دستور وزیر نفت، دستکم 80 درصد اقلام و تجهیزات پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت باید از داخل تامین شود.

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران 97.9.21
آخرین اخبار