جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 30 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12651
تاریخ شروع
1397/07/29
تاریخ درج آگهی
1397/07/29
عنوان آگهی
مناقصه احداث اولین واحد تولید LNG کشور بزودی برگزار می‌شود

شرح آگهی

مناقصه احداث اولین واحد تولید LNG کشور بزودی برگزار می‌شود
مناقصه احداث اولین واحد تولید LNG کشور بزودی برگزار می‌شود

یک مقام مسئول گفت:مجوز احداث اولین واحد مینی LNG به ظرفیت ٣٠ تن در روز در کرمان دریافت شده و مناقصه های این پروژه برای جذب سرمایه گذار به زودی برگزار می شود.
سعید پاک سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران  مجوز احداث اولین واحد مینی LNG به ظرفیت ٣٠ تن در روز در کرمان از هیات مدیره شرکت ملی گاز دریافت شده و مناقصه های این پروژه برای جذب سرمایه گذار به زودی برگزار می شود.
وی در پاسخ به این سوال که با وجود بومی سازی حداکثری صنعت گاز آیا فناوری لازم برای احداث واحدهای بزرگ مقیاس ال. ان. جی در ایران وجود دارد گفت: مشکل واحدهای بزرگ ال ان جی، تکنولوژی است. تکنولوژی ال ان جی با توجه به پیچیدگی که دارد گلوگاه احداث واحدهای آن است. 
وی با اعلام اینکه تکنولوژی لازم برای احداث واحدهای بزرگ ال. ان. جی در ایران وجود ندارد، افزود: فناوری لازم برای احداث واحدهای کوچک مقیاس ال ان جی در کشور وجود دارد. این در حالی است که مشکل اصلی ابتر ماندن پروژه ایران ال ان جی که به منظور تولید ال ان جی احداث شده بود، عدم واردات فناوری مورد نیاز به کشور است. 
به گفته این مقام مسوول اقلام و تجهیزات مورد نیاز احداث واحد ال. ان. جی دردوران تحریم های قبلی یکی از موارد فهرست تحریم ها بود.
وی با بیان اینکه برای احداث واحدهای کوچک مقیاس ال ان جی در کشور به منظور تامین نیاز بخشی از مصرف گاز مجوزهای لازم از هیات مدیره دریافت شده است، اظهار داشت: اسناد مناقصه برای احداث اولین واحد مینی ال ان جی به ظرفیت ٣٠ تن در روز به منظور تامین نیاز داخلی استان کرمان به زودی برگزار می شود.

منبع
خبرگزاری مهر 97.7.29
آخرین اخبار