جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 30 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12647
تاریخ شروع
1397/07/14
تاریخ درج آگهی
1397/07/14
عنوان آگهی
هدررفت سرمایه ملی با وجود جاده های بی کیفیت و ناایمن

شرح آگهی


هدررفت سرمایه ملی با وجود جاده های بی کیفیت و ناایمن
هدررفت سرمایه ملی با وجود جاده های بی کیفیت و ناایمن

رئیس کمیته توسعه شهر و روستای کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه به خاطر اینکه راه ها و جاده های ساخته شده با کیفیت و ایمن نیستند، ما در بیشتر مواقع با هدررفت سرمایه ملی مواجه هستیم.
شهرام کوسه غراوی ، با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه راه در کل کشور، اضافه کرد: دولت حتی اگر بخواهد اعتبارات زیادی در بخش راه ها و تجهیز و ایمن کردن جاده ها اختصاص دهد، بازهم این کار حدود 30 تا 40 سال طول می کشد.   
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در کشور علاوه بر تعریض جاده ها در تعمیر و نگهداری آنها هم دچار مشکل هستیم، به مشکلات جاده در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: در چند سال اخیر راه های بی کیفیتی در حوزه انتخابیه من ساخته شده است و راهی که حداقل باید 10 سال عمر مفید داشته باشد، بیشتر از دو سال عمر نکرده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: وقتی زیرساخت های لازم در احداث جاده ها رعایت نمی شود و حتی برای تعمیر جاده ها هم هزینه و زمان لازم صرف نمی شود، نمی توان انتظار داشت جاده و راه با کیفیتی داشته باشیم.
کوسه غراوی به شرایط عمومی پیمان هم اشاره ای کرد و اضافه کرد: در شرایط عمومی پیمان آمده است که وقتی پیمانکاری پروژه ای را انجام می دهد یک سال بعد آن را تحویل قطعی می دهد؛ در صورتی که در بسیاری از کشورها اینگونه نیست و زمان تحویل قطعی پروژه آنقدر طولانی است که کیفیت نهایی مشخص شود.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری اوقات پروژه را با پایین ترین قیمت به پیمانکار واگذار می کنند؛ در صورتی که در شرایط عمومی پیمان آمده است که باید پروژه با بهترین قیمت واگذار شود نه با پایین ترین قیمت. در واقع این کار باعث می شود پیمانکاری که  پروژه را با کمترین قیمت در اختیار گرفته بعد از 6 ماه پروژه را نیمه کاره رها کند.
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی، افزود: به این ترتیب پروژه ای که یک میلیارد قرارداد بسته شده بود با 500 میلیون تمام می شود و دولت هم طبق قانون 48 یا 46 پروژه را از آن پیمانکار می گیرد و باز پروژه را به مناقصه می گذارد؛ پروژه ای که دیگر یک میلیارد هزینه ندارد بلکه سه میلیارد باید برای آن هزینه کرد./

منبع
خانه ملت 97.7.14
آخرین اخبار