جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar شنبه، 1 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12605
تاریخ شروع
1397/03/20
تاریخ درج آگهی
1397/03/20
عنوان آگهی
آغاز مناقصه برای تدوین برنامه جامع اسناد ملی از امروز

شرح آگهی



آغاز مناقصه برای تدوین برنامه جامع اسناد ملی از امروز
آغاز مناقصه برای تدوین برنامه جامع اسناد ملی از امروز

فریبرز خسروی
سرپرست جدید آرشیو ملی ایران از امضای نامه مناقصه برای تدوین برنامه جامع اسناد ملی در روز جاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، نشست «آرشیو حاکمیت حافظه و میراث» به مناسبت  روز جهانی آرشیو  با حضور سیروس پرهام بنیانگذار و نخستین رئیس آرشیو ایران و همچنین فریبرز خسروی سرپرست جدید آرشیو  ایران در ساختمان معاونت اسناد سازمان اسناد ملی ایران برگزار شد.
 در این نشست فریبرز خسروی سرپرست جدید آرشیو ملی ایران در سخنانی با طرح پرسش هایی نظیر اینکه چرا در کشورهایی مانند ایران مراجعه به اسناد ملی کم است و برای حل این معضل چه کار باید کرد؟ گفت: درصدی از این مساله به ما مربوط می شود اما درصد عمده تر خارج از توان و اراده ماست؛ در جامعه ای که گرسنگی اطلاعات وجود ندارد و نیاز به اطلاعات در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها چندان محلی از اعراب ندارد، طبیعتا مراجعه زیادی هم به اسناد ملی صورت نمی گیرد.
وی نقبی هم به بحث هایی که پیرامون ساکن و راکد بودن آرشیو ملی ایران در مقایسه با کتابخانه ملی مطرح می شود، زد و گفت: گاهی گفته می شود آرشیو ملی روزی فقط ۱۰ مراجعه کننده دارد اما کتابخانه ملی روزانه ۱۲۰۰ مراجعه کننده دارد. اگرچه به عقیده من از آن ۱۲۰۰ نفر ۱۱۰۰ نفر برای پر کردن سالن ها و استفاده از کتابخانه ملی به عنوان قرائت خانه به این مکان می روند، اما تعداد مراجعه کنندگان به آرشیو ملی هم زیاد و عمیق نیست.
سرپرست جدید آرشیو ملی ایران بر لزوم بالا بردن سرعت و دقت در ارائه اسناد و ارائه آنها به پژوهشگران مراجعه کننده به این سازمان تاکید و ابراز امیدواری کرد: با تمهیداتی که در دوره جدید اندیشیده خواهد شد، به زودی مرکز اسناد راکد راه اندازی شود.
خسروی در این رابطه گفت: البته هنوز زمینی که برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شده است، تعیین تکلیف نشده اما اقداماتی برای این کار صورت گرفته و مذاکراتی با استاندار تهران انجام شده است. در هر صورت امیدواریم به زودی شاهد تفکیک اسناد ملی از اسناد راکد باشیم.
وی یکی از کارکردهای مجموعه های اسنادی از قبیل آرشیو ملی ایران را حفظ و نگهداری از اسناد به عنوان حافظه ملی یک کشور خواند و گفت: باید شرایط به گونه ای باشد که اسناد برای یک دوره زمانی بلندمدت حفظ شوند و آسیبی نبینند.
سرپرست آشیو ملی ایران ادامه داد: آرشیو ملی زمانی جنبه حافظه ملی پیدا می کند که فراداده ها و فهرست اطلاعات اسناد را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهد آن هم در کمترین زمان و با بیشترین میزان اطلاعات. کم کاری، کاستی در تولید فراداده ها و عدم رعایت استانداردها در این زمینه ها باعث شکل گیری بانک های ناقص اطلاعاتی می شود.
وی از امضای نامه مناقصه برای تدوین برنامه جامع اسناد طی روز جاری توسط خودش خبر داد و ابراز امیدواری کرد: کار مناقصه این برنامه جامع آغاز شود تا به تدریج روندهای دستی جای خود را به روندهای دیجیتال بدهند.
خسروی همچنین از تدوین برنامه مدیریت عملکرد به عنوان دومین برنامه خود در معاونت اسناد ملی سازمان اسناد ملی ایران نام برد.

منبع
خبرگزاری مهر 97.3.20
آخرین اخبار