جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar سه شنبه، 28 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12580
تاریخ شروع
1397/02/04
تاریخ درج آگهی
1397/02/04
عنوان آگهی
مشکل با زیرسئوال بردن کارهای دولت منتخب مردم رفع نمی شود

شرح آگهی

 مشکل با زیرسئوال بردن کارهای دولت منتخب مردم رفع نمی شود
 مشکل با زیرسئوال بردن کارهای دولت منتخب مردم رفع نمی شود

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش با انتقاد از برگزاری یک مزایده غیرقانونی برای واگذاری طرح ساحلی این شهرستان گفت: حتی اگر یک فرد در پیشبرد کارها ناتوان است، با زیر سئوال بردن کارهای دولت منتخب مردم، وزیر، استاندار و فرماندار، مشکل برطرف نخواهد شد.
روابط عمومی فرمانداری تالش به نقل از سید عیسی مهدوی اعلام کرد: به تازگی در این شهرستان مزایده ای در خصوص یک طرح ساحلی که با اعتبارات استانی و شهرستانی احداث شده بود، برگزار شد اما دستگاه برگزار کننده، مالک و مستأجر آن طرح نیست و مال غیر را به مزایده گذاشته بود و وقتی در جلسه رسیدگی به این اشتباه، دلیل خواستیم، گفتند که با فشار فلان مسئول بوده است.
وی افزود: آن مقام مسئول از 2 سال پیش، در سطح ملی، استانی و شهرستانی فشارهای نامتعارفی می آورد تا این طرح به فردی خاص که گویا اسپانسر او بوده و شاید برای 2 سال دیگر هم اسپانسر او باشد، واگذار شود؛ در حالیکه استاندار بارها تأکید کرده که در برخورد با رانت، فساد و ویژه خواری با هیچ کسی تعارف ندارد.
مهدوی اظهار کرد: البته مقابله با رانت هزینه دارد، درست نیست به جای قدردانی از مقابله با ویژه خواری و رانت و فساد، کاهش 50 درصدی نزولات جوی کشور و 22 درصدی استان را به استاندار یا فرماندار نسبت دهند و امیدوارم ما مسئولان در طرح مباحث، تقوی را رعایت کنیم.
فرماندار تالش ادامه داد: یکی می گوید مدیرعامل آب منطقه ای باید عوض و شخص مورد نظر من جایگزین شود و استاندار هم باید این کار را انجام دهد؛ گویا عده ای می خواهند استاندار در انتصاب مدیران به اشخاص بدهکار شود و سپس، از اموال عمومی و اختیار اداری خود ادای دین کند و رانت بدهد، اما استاندار تأکید کرده که با این رویکرد مخالف است و به طور کلی، در هر عزل و نصبی که شائبه این نوع دخالت ها وجود داشته باشد، زیر بار نمی رود.
او بیان کرد: طرح ساحلی متعلق به عموم مردم شهرستان است و باید توسط خودشان اداره شود و در اسفندماه سال گذشته در کمیته گردشگری استان مصوب شد برای مدیریت آن، یک شرکت غیرخصوصی تأسیس شود و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن از شهرستان باشند اما سهام آن متعلق به اشخاص خاص نباشد تا رانت، فساد و ویژه خواری ایجاد نشود.
فرماندار تالش گفت: ملکی که ابهام مالکیت آن بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، بنیاد مستضعفان و فرمانداری در حال حل و فصل است و مشکل حقوقی دارد، برخلاف تذکر قبلی به مزایده گذاشته شد و در یک کار صوری، شرکت مورد نظر برخی آقایان به عنوان برنده اعلام شد.
مهدوی اضافه کرد: اکنون افرادی که فقط به فکر قدرشناسی از حامیان اسپانسرهای مالی خود هستند، بعد از نا امید شدن از تحقق هدف های خود، دلواپس کشاورزان شده اند و به جای اینکه به فکر تسویه بدهی خود باشند و در انتصابات، شایسته سالاری را فدای حمایت از نزدیکان و حامیان خود کنند؛ بهتر است به فکر مردم و منافع آنان باشند.
وی ادامه داد: این قبیل رفتارها نباید به حساب مردم نجیب و شریف گیلان و به ویژه تالش عزیز گذاشته شود و غیرت حقیقی در این است که منافع شهرستان را فدای اسپانسر نکنیم و مانند دیگران برویم در پایتخت و برای شهرستان بودجه بگیریم و اگر منابع استانی برای ایجاد نهر و برق دار کردن چاه های تالش کم است، باید همین منتقدان، مثل همکارانشان بروند منابع و بودجه ملی بگیرند.
مهدوی بیان کرد: حتی اگر یک فرد در پیشبرد کارهای شهرستان ناتوان است، با زیر سئوال بردن کارهای دولت منتخب مردم، وزیر، استاندار و فرماندار، مشکل برطرف نخواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب کشاورزی تالش گفت: با تصمیم استاندار گیلان بالغ بر 220 میلیارد ریال اعتبار فوق العاده غیر از اعتبارات سنواتی برای مدیریت کم آبی شهرستان های استان اختصاص یافت تا انهار را لایروبی کنند و منابع مالی کافی برای خرید لوله های انتقال آب پیش بینی شده است.
وی افزود: جلسات شورای حفاظت منابع آب استان و کارگروه کشاورزی با حضور استاندار در سد منجیل برگزار شد و کمیته حفاظت آب شهرستان تالش سه بار تشکیل جلسه داده و حجم لایروبی انهار طی چند سال اخیر بی سابقه بوده و کشاورزان کشت خود را شروع اما برای مدیریت کاهش 22 درصدی نزولات جوی و خشکسالی سراسری، با ما همکاری کنند.
وی در مورد سد شفارود تالش نیز اظهار کرد: استاندار در اولین روز حضورش در استان، به بازدید این طرح آمد و تاکنون حداقل 22 بار در این رابطه مذاکره و مکاتبه داشته و مشکل توقیف حدود 2 هزار و 550 میلیارد ریال اموال این طرح در گمرک و مشکلات فاینانس آن با پیگیری استاندار برطرف شد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گیلان 97.2.4
آخرین اخبار