جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 9 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12575
تاریخ شروع
1397/01/23
تاریخ درج آگهی
1397/01/23
عنوان آگهی
صنعتگران قزوین خواستار رفع موانع در حوزه تولید شدند

شرح آگهی

 صنعتگران قزوین خواستار رفع موانع در حوزه تولید شدند
 صنعتگران قزوین خواستار رفع موانع در حوزه تولید شدند

صنعتگران و تولیدکنندگان قزوین در سال حمایت از کالای ایرانی خواستار توجه بیشتر دولتمردان و مسئولان به خواسته های آنان و رفع موانع موجود برسر راه تولید شدند.
به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری امسال را به شعار حمایت از کالای ایرانی مزین ساختند تا توجه مسئولان و مدیران به واحدهای تولیدی و صنعتگران داخلی افزایش یافته و به دنبال آن بسیاری از مشکلات اشتغال و بیکاری در جامعه حل شود.
در این راه و بدون شک مردم به عنوان مصرف کنندگان کالا در حوزه حمایت از شعار امسال نقش اساسی و تعیین کننده ای دارند که باید برای جلب نظر آنان از خرید کالاهای ساخت داخل برخی موارد را در تولید محصولات خود مورد توجه قرار داد.
**حمایت از کالای ایرانی کلید پیشرفت کشور است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در خصوص نامگذاری سال جدید به خبرنگار ایرنا گفت: مصرف کالای ایرانی کلید پیشرفت کشور است و ایران با این رمز در آینده نه چندان دور به کشوری پیشرفته تبدیل خواهد شد.
منوچهر حبیبی افزود: با توجه به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، همه آحاد جامعه باید کمر همت را محکم بسته و با حمایت همه جانبه از کالاهای ساخت داخل، ایران اسلامی را به کشوری پیشرفته تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم تا ضمن حمایت از کالای ایرانی، بخش های راکد اقتصادی کشور را به چرخه تولید بازگردانده و در نهایت نیز معضل اشتغال کشور را مرتفع کنیم.
حبیبی با اشاره به اینکه در شعار امسال مقام معظم رهبری سه گروه مخاطب ویژه قرار گرفته اند، گفت: اصلی ترین مخاطب ایشان مردم هستند که با همراهی آنان و حمایت از کالای ایرانی زمینه پیشرفت کشور را فراهم می کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نقش مسئولان نظام را در تحقق این شعار امسال حایز اهمیت برشمرد و افزود: مسئولان مالیاتی کشور ضمن کاهش نرخ مالیات برای اجناس ایرانی می توانند در حمایت از تولید کنندگان داخلی حرکت کرده و مسئولان و دست اندکاران اجرایی نیز با رسیدگی به موقع در امور تولید کنندگان، مشوق حال آنان در برداشتن گام های بلند در زمینه تولید باشند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه باید شرایط تولید بهتر را آماده کرده و دستگاه های انتظامی نیز با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق کمک رسان مسئولان در هموار کردن این راه پر فراز و نشیب باشند.
حبیبی، تولیدکنندگان داخلی را مخاطبان دیگر پیام نوروزی مقام معظم رهبری دانست و گفت: تولید با کیفیت و مرغوب مشوق خوبی برای خریداران داخلی است اما در ابتدا باید بتوانیم اعتماد مصرف کنندگان را در این زمینه جلب کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین مهمترین بحث اجرایی تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی را در نهایت بر دوش رسانه ها برشمرد و افزود: رسانه ها می توانند با جهت دهی و فرهنگ سازی درست مردم را در مصرف محصولات ساخت داخل به شکل درست ترغیب کنند.
**مسئولان عزم جدی خود را برای حمایت از کالای ایرانی نشان دهند
صنعتگران استان قزوین نیز خواسته های خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری با خبرنگار ایرنا در میان گذاشتند.
عضو اتحادیه صادرکنندگان استان در این رابطه اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی باید در 2 بخش دستوری و علمی و نیز کارشناسی صورت گیرد.
مهدی جباری ادامه داد: در بخشنامه های دولت به وزارتخانه ها و شرکت های تابعه دولتی و نیمه دولتی که دارای حجم خرید سالانه لوازم مصرفی و سرمایه ای هستند به طور اجبار اقدام لازم جهت تهیه و خرید کالاهای ایرانی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا نیز باید قوانین سختگیرانه تری وضع شود و با نصب تجهیزات حرفه ای در گمرکات کشور از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری شود.
به گفته جباری، در عین حال نیز از برگزاری مزایده کالاهای متروکه در انبارهای گمرک جلوگیری شود تا راه ورود مجدد کالاهای خارجی به بازار کشور مسدود شود.
وی با اشاره به استفاده از روش های کارشناسی علمی و اقتصادی برای حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی، اضافه کرد: این کار باعث تقویت زیرساخت های موجود شده و در بلند مدت نیز این هدف بزرگ را از شعار سال به وظیفه ملی تبدیل می کند.
این عضو اتحادیه صادراتی استان، گفت: اقدام های عملی مانند لغو قوانین مزاحم کسب و کار، تخصیص مشوق های صادراتی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی، ایجاد راه های ورود سرمایه‌گذاران جدید داخلی و خارجی، ثبات نرخ ارز، کاهش سود سپرده های بانکی و تنش های سیاسی موجب کاهش قیمت تمام شده و بالا رفتن قدرت رقابت کالای ایرانی با کالای مشابه خارجی می شود.
جباری اضافه کرد: با انجام اقدامات یاد شده این پیغام را به مصرف‌کننده ایرانی می‌دهیم که اگر شما با خرید خودتان از ما حمایت کنید ما هم با افزایش کیفیت و ماندگاری محصول به حفظ سرمایه و پول شما کمک می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با این حمایت ها امکان صادرات بیشتر برای کالای ایرانی فراهم می‌شود و با فروش بیشتر و بالا رفتن تیراژ تولید هزینه‌های سربار واحدهای تولیدی نیز کاهش یافته و رونق بیشتر واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
جباری در پایان افزود: این کار در نهایت موجب می شود که درآمد دولت از طریق اخذ مالیات و عوارض گمرکی افزایش یافته و ما نیز به سوی سالم شدن اقتصاد کشور حرکت کنیم.
یکی دیگر از صادرکنندگان نمونه استان قزوین نیز اظهار کرد: هیچ حمایتی از تولیدکنندگان توسط مسئولان مشاهده نمی گردد چون هیچ گونه حمایتی از صادرکنندگان در زمینه ارز مبادله ای صورت نمی گیرد.
مهدی عبدیان اضافه کرد: از مسئولان ناامید هستیم ولی امیدواریم مردم وارد عمل شده و تا آنجا که می توانند حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.
این صادر کننده برتر استان اضافه کرد: تولیدکنندگان نیز باید کالای با کیفیت تولید کرده و شهروندان نیز تا آنجا که ممکن است اجناس باکیفیت داخلی را خریداری کنند.
وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر نوسانات بازار ارز نسبت به سال های گذشته کمتر شده و در نتیجه تولیدکننده و صادرکنندگان با امنیت و آسایش خاطر بیشتری می توانند به فعالیت های اقتصادی خود بپردازند.
یک عضو دیگر اتحادیه صادراتی استان قزوین نخستین درخواست واحدهای تولیدی را رفع قوانین و مقررات دست و پاگیر ادارات و دستگاه های دولتی دانست و گفت: این مساله مانع هرگونه شکوفایی واحدهای تولیدی می شود.
علیرضا پازوکی اضافه کرد: امروزه فشارهای مالیات برارزش افزوده، بیمه های اجتماعی و سایر دستگاه ها مانع تنفس واحدها و کارخانجات شده و متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان از این وضعیت ناراضی هستند.
به گفته وی، امیدواریم در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد نگاه تسهیل گر و یاری دهنده دستگاه ها و مسئولان به واحدهای تولیدی و در نهایت شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در استان و کشور باشیم.
یک صادر کننده نمونه دیگر استان نیز بیشتر توجه به این شعار را متوجه مسئولان دانست و افزود: امیدواریم با نامگذاری صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری، زمینه توجه و تمرکز بیشتر به تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه استان فراهم شود.
عبدالله آقا علم بیگی ادامه داد:چون بیشتر محصولات صادراتی این استان کشمش،خرما و پسته است امیداواریم کشاورزان نیز با توجه به شعار سال برای تولید محصولات با کیفیت، یاور ما بوده تا در نهایت کالای با کیفیت ایرانی در دسترس مشتریان در داخل و خارج قرار گیرد.
با این وجود برای تحقق بخشیدن به شعار سال همه سیاست گذاران اقتصادی و سیاسی کشور به همراه تولید کنندگان و مصرف کنندگان باید گام های اساسی و محکمی در این زمینه بردارند تا در این آزمون بزرگ که همه در آن سهیم هستند نمره قبولی خود را با حمایت همه جانبه از کالای ساخت داخل در پایان سال دریافت کنند.
استان قزوین سه هزار و 600 واحد تولیدی، 15 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی 97.1.23
آخرین اخبار