جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 31 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12278
تاریخ شروع
1396/08/01
تاریخ درج آگهی
1396/08/01
عنوان آگهی
فرودگاه جدید اهواز در باند مناقصه ؛ طرح ساخت فرودگاه جدید اهواز که چند سالی است مطرح شده از هفته پیش وارد مرحله جدیدی شده است

شرح آگهی

فرودگاه جدید اهواز در باند مناقصه
فرودگاه جدید اهواز در باند مناقصه

طرح ساخت فرودگاه جدید اهواز که چند سالی است مطرح شده از هفته پیش وارد مرحله جدیدی شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، استاندار خوزستان به تازگی از فراخوان بین المللی مناقصه این طرح خبر داد و از سرمایه گذاران خارجی برای اجرای آن دعوت کرد.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان با اشاره به رشد 10 درصدی تعداد مسافران جا به جا شده و اعلام اینکه پارسال 2 میلیون و 600 هزار نفر و در نیمه نخست امسال حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از طریق فرودگاه بین المللی اهواز جا به جا شدند، پیش بینی کرد تا پایان امسال این تعداد به 3 میلیون و در سال های نه چندان دور به بالای 5 میلیون مسافر برسد.
محمدرضا رضایی می گوید: هم اکنون 90 پرواز داخلی و خارجی و حجم زیادی بار از جمله جا به جایی انواع بارهای صنعتی و کشاورزی به صورت روزانه در فرودگاه اهواز انجام می شود و این فرودگاه از لحاظ عملکرد پروازی بین فرودگاه های کشور در رده چهارم محسوب می شود و این در حالی است که فرودگاه اهواز با محدودیت توسعه مواجه است و با 280 هکتار کم عرص ترین فرودگاه کشور به شمار می رود.
وی می گوید: به منظور رفع این مشکل و همچنین مشکلات ناشی از وجود لوله های نفت و گاز در اطراف فرودگاه و همجواری با شهر و البته ایجاد ظرفیت های جدید در زمینه جا به جایی بار و مسافر در جنوب غرب کشور تصمیم گرفته شد یک شهر فرودگاهی در اهواز ساخته شود.برای این کار زمینی به مساحت 2هزار و 450 هکتار زمین در اطراف جاده اهواز-ماهشهر خریداری شده و مقرر شد در چند مرحله ساخته شود.در این شهر فرودگاهی به جز عملیات نشست و برخاست هواپیماها، امکاناتی مانند هتل، بیمارستان، مجموعه های رفاهی-تفریحی و خدماتی، پارکینگ طبقاتی، گمرک و دفاتر نمایندگی ارگان های مختلف برای انجام امور اداری در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرودگاه های خوزستان گفت: شرکت فرودگاه‌های کشور در حال رایزنی است که بتواند تا پایان مهلت مناقصه یعنی ابتدای زمستان سرمایه گذار مناسب را انتخاب و سپس از طریق فاینانس کار ساخت را آغاز کند که در فاز نخست هم دو ترمینال و دو باند بزرگ 10 هزار متری با اعتبار 1200 میلیارد دلار احداث شود.
معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری کشور هم امیدوار است تا 6سال آینده یک فرودگاه استاندارد و مجهز با استفاده از سرمایه خارجی و به صورت BLT در اهواز ساخته شود.
غلامحسین باقریان با اشاره به موقعیت استراتژیک اهواز می گوید: این فرودگاه می تواند دست کم تا 15 سال جوابگوی نیاز استان باشد.

منبع
خبرگزاری صدا و سیما 96.8.1
آخرین اخبار