جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 31 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
12267
تاریخ شروع
1396/07/23
تاریخ درج آگهی
1396/07/23
عنوان آگهی
مدیرعامل شرکت نفت خبر داد ؛ برگزاری مناقصه ساخت خط لوله پایانه نفت‌وگاز جاسک در هفته جاری

شرح آگهی

مدیرعامل شرکت نفت خبر داد
مدیرعامل شرکت نفت خبر داد
برگزاری مناقصه ساخت خط لوله پایانه نفت‌وگاز جاسک در هفته جاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ساخت پایانه نفت و گاز جاسک،گفت: فرآیند مربوط به ساخت خط لوله رو به اتمام است و مناقصه بخشی از خط که باقی مانده در هفته جاری انجام می گیرد.
علی کاردر در گفت و گو با ایسنا از برگزاری مناقصه ساخت خط لوله پایانه نفت و گاز در غرب شهرستان جاسک  خبر داد و افزود: مناقصه خط لوله انجام و بخشی از فرآیند تامین لوله انجام شد و بخشی دیگر هم در هفته جاری نهایی می‌شود. به عبارتی دیگر امور مربوط به خط تمام شده و در حال تسهیل اراضی برای انتقال خط هستند.
وی با بیان اینکه بخش دیگر پایانه نفت و گاز جاسک بخش‌های دریایی و اسکله است، اظهار کرد: بخش  دیگر نیز مخازن هستند که مناقصه مخازن نیز به  دلیل اینکه قیمت‌های غیرطبیعی از سوی سرمایه‌گذاران ارائه شده فعلا متوقف شده تا مجددا تجدید شوند و چنانچه همراهی نکنند، از سرمایه‌گذاران  داخلی استفاده خواهیم کرد. بنابراین فرآیند مربوط به ساخت  رو به اتمام است اما فرآیند مربوط به مخازن ناتمام مانده که اهمیت چندانی ندارند زیرا سرعت اتمام آنها بیش از خط است. خط لوله در اولویت قرار دارد و بعد از آن SPM و اسکله‌های دریایی.
براساس این گزارش، پایانه نفتی جاسک، دومین پایانه بزرگ صادرات نفت ایران است که پرونده آن در دولت یازدهم گشوده شد و قرار است تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسمی برسد. با اجرای پروژه‌های نفتی در بندر جاسک امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت سنگین از منطقه گوره به منطقه جاسک در استان هرمزگان، پهلوگیری کشتی های با ظرفیت ۲ میلیون تن و ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت خام امکان پذیر خواهد شد.


منبع
خبرگزاری ایسنا 96.7.23
آخرین اخبار