جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 7 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
آگهی گزار
شرکت ملی نفت ایران
استان
تهران
کد پارس نماد
444925
شماره آگهی
-
شماره پارتی/مال/اجاره/حراج
تاریخ شروع
1393/11/14
تاریخ درج
1393/11/14
تاریخ خاتمه آگهی
1393/11/24
منبع
سایت93.11.14
عنوان آگهی
مزایده فروش گازهای مشعل, مزایده,فروش گازهای مشعل
شرح آگهی

فراخوان عمومی مزایده فروش گازهای مشعل

شرکت ملی نفت ایران به منظور جلوگیری از سوختن گازهای مشعل با هدف ایجاد ارزش افزوده از این منابع اقدام به اعلام فراخوان عمومی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران در متن این فراخوان عمومی آمده است: " در سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی و با هدف اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی و همچنین به منظور جلوگیری از سوختن گازهای مشعل با هدف ایجاد ارزش افزوده از این منابع و کاهش آلودگی ناشی از سوختن گازهای مزبور، شرکت ملی نفت ایران از کلیه متقاضیان واجد شرایط خرید گاز برای هرگونه بهره‌گیری از این گازها از جمله احداث واحدهای تولید برق دعوت به شرکت در مزایده با شرایط زیر می‌نماید.
1.       مزایده گازهای مشعل مربوط به هر کدام از شرکت‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران شامل مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره و نفت و گاز اروندان (که از این پس "شرکت فرعی" نامیده می‌شوند)، توسط همان شرکت فرعی و به صورت یک مرحله‌ ای انجام می‌گردد. قرارداد فروش گاز توسط شرکت فرعی به نیابت از طرف شرکت ملی نفت ایران و به ارز دلار منعقد می‌گردد.
2.       اطلاعات کمی و کیفی و قیمت پایه مزایده گازهای مشعل قابل واگذاری (به همراه امکان یا عدم امکان در اختیار گذاردن زمین به خریدار جهت اجرای طرح)، به تفکیک هر شرکت مطابق جداول پیوست شماره 1 است. این اطلاعات تقریبی و مربوط به شرایط فعلی تولید بوده و خریدار باید در حد دقت مورد نیاز خود، راساً نسبت به مطالعه و تدقیق این اطلاعات برای حال و آینده اقدام کند. شرکت فرعی در این زمینه همکاری لازم را با خریدار به عمل می‌آورد.
تبصره: شرکت فرعی در مناطقی که زمین مورد نیاز برای اجرای طرح بهره‌برداری از گازهای مشعل را در اختیار دارد، صرفا در مدت قرارداد و فقط برای اجرای طرح مزبور، زمینی در حد متراژ متعارف به تشخیص شرکت فرعی، بدون انتقال مالکیت و ایجاد حق سرقفلی و در ازای اخذ مال الاجاره با انعقاد قرارداد اجاره حسب نظر هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری، در اختیار خریدار قرار می دهد. تغییر کاربری زمین محل اجرای طرح به هیچ وجه مجاز نمی باشد.3.       گازهای مشعل با توجه به نوع میدان (خشکی، جزایر یا سکو) و نیز میزان ترشی گاز (ترش یا شیرین)، به پنج گروه طبقه‌بندی شده و برای هر کدام از این گروه‌ها، قیمت پایه مزایده مجزایی اعلام شده است.
4.       دوره عملیات فروش گاز به خریداران توسط شرکت فرعی، حداقل تا پایان سال 1398 است.
تبصره: با توجه به اینکه برای استفاده از گازهای مشعل بخشی از میادین اشاره شده در جداول پیوست شماره 1، طرح‌هایی برای اجراء در شرکت ملی نفت ایران پیش‌بینی شده است، پس از انعقاد قرارداد فروش گاز بین شرکت فرعی و خریدار، شرکت فرعی موظف به تامین گاز فقط تا پایان دوره قرارداد (که زودتر از سال 1398 نیست) می باشد. در صورتی که طرح‌های پیش‌بینی شده در زمان مقرر به بهره‌برداری نرسند، تحویل گاز به خریدار با شرایط متعارف و توافق طرفین ادامه خواهد یافت. 5.       قیمت برنده مزایده مندرج در قرارداد، تا پایان سال عرضه گاز که از سال 1398 زودتر نخواهد بود، معتبر بوده و پس از آن حسب مورد، متناسب با شرایط بازار در آن تجدید نظر صورت خواهد پذیرفت. 6.       در صورتی که برای گازهای مشعل یک منطقه، بیش از یک متقاضی واجد شرایط برای خرید گاز مراجعه کند، گاز به شخص متقاضی مورد تایید شرکت فرعی که در فرایند رقابتی مزایده، قیمت بالاتری نسبت به قیمت پایه مزایده برای خرید گاز پیشنهاد کند، فروخته می‌شود. قبل از ورود متقاضیان واجد شرایط به مرحله تعیین برنده مزایده، ارزیابی صلاحیت فنی و مالی متقاضیان، طبق دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان (پیوست شماره 3) توسط کمیسیون معاملات شرکت‌ فرعی به عمل آمده و فقط متقاضیان واجد شرایط و دارای صلاحیت (کسب حداقل 50 امتیاز از جدول پیوست شماره 4، به شرط اخذ حداقل 10 امتیاز از هر ردیف)، به مرحله تعیین برنده مزایده وارد می‌شوند 7.       از آنجا که مقدار گاز تحویلی هر میدان با توجه به شرایط جاری تولید اعلام می‌گردد، شرکت‌ فرعی موظف به تامین حداقل 80 درصد مقدار قراردادی گاز است. برای مقادیر پائین‌تر از این میزان، نسبت گاز تحویلی به مقدار گاز مندرج در قرارداد جهت تحویل در هر ماه محاسبه و در قالب ضریب تخفیف در قیمت گاز همان ماه، جبران خواهد شد. مکانیزم محاسبات به شرح جدول پیوست شماره (8) است. نوسان گاز تحویلی به خریدار در دامنه 20-0 درصد مقدار قراردادی، برای شرکت فرعی مجاز و بدون جریمه خواهد بود. در صورت امکان، شرکت فرعی گاز مشعل را به میزان 100 درصد ظرفیت مشخص شده در قرارداد به خریدار تحویل می‌دهد. 8.       پس از انعقاد قرارداد فروش گاز مشعل، خریدار متعهد به خرید و برداشت گاز به میزان حداقل 80 درصد مقدار قراردادی، مطابق با زمان‌بندی توافق شده است. برداشت به میزان کمتر از 80 درصد مقدار قراردادی گاز برای شرکت خریدار مشمول جریمه بوده و چنانچه بنا به هر دلیلی (به غیر از عدم تامین گاز توسط شرکت فرعی) خریدار به میزان کمتر از 80 درصد مقدار توافق شده در قرارداد گاز برداشت نماید، متعهد به پرداخت بهای گاز معادل 80 درصد مقدار قراردادی، طبق شرایط قرارداد (برداشت یا پرداخت) است.
9.       اخذ مجوزهای لازم از جمله برای صادرات و یا فروش داخلی محصول (مانند برق)، همچنین آماده‌سازی زمین و رعایت مقررات زیست‌محیطی و تامین زیرساخت های مورد نیاز حمل و نقل و انتقال محصول (مانند برق)، بر عهده خریدار است. وزارت نفت همکاری لازم را در خصوص اخذ مجوزهای مربوط به صادرات محصول به عمل خواهد آورد.   10.   شرکت‌های متقاضی بایستی دارای تجربه در امر تولید صنعتی بوده و نیز توانایی کافی برای تامین منابع مالی لازم برای احداث واحدهای بهره‌برداری متناسب با حجم گاز مشعل تحویلی را دارا باشند. ارزیابی توانایی فنی و مالی متقاضی بر اساس دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان (پیوست شماره 3) صورت می‌گیرد. 11.   شرکت‌های متقاضی جهت شرکت در مزایده فروش گازهای مشعل، بایستی ضمانتنامه بانکی مورد قبول شرکت فرعی ذیربط به ارزش 5 درصد قیمت ارزی گاز مصرفی برآوردی در شش ماه ]معادل 5 درصد حاصلضرب قیمت پایه مزایده مندرج در جداول شماره 1 (بر حسب سنت دلار در هر مترمکعب) در مقدار برآوردی گاز ارسالی به مشعل در شش ماه بر اساس جداول مذکور (بر حسب میلیون متر مکعب در روز) یا معادل ریالی آن (به نرخ مرجع بانک مرکزی) را به شرکت موردنظر ارائه نمایند. در صورت برنده شدن متقاضی در مزایده، ضمانتنامه مذکور ظرف 15 روز از زمان انعقاد قرارداد فروش گاز مشعل و مشروط به اخذ ضمانتنامه‌های حسن انجام تعهدات و پرداخت بهای گاز تحویلی از خریدار، آزاد خواهد شد.  12.   خریدار منتخب (برنده مزایده) بایستی حداکثر ظرف 15 روز پس از امضای قرارداد، به منظور تضمین حسن انجام تعهدات و پرداخت بهای گاز تحویلی موضوع قرارداد، دو فقره ضمانتنامه‌ بانکی بدون شرط و غیر قابل برگشت و قابل تمدید از بانکهای مورد تأیید شرکت فرعی، هر کدام به ارزش بهای 45 روز گاز مشعل تحویلی (قیمت و مقدار طبق قرارداد) یا معادل ریالی آن (به نرخ مرجع بانک مرکزی) را به شرکت فرعی ارائه نماید. نافذ شدن قرارداد منوط به دریافت ضمانتنامه‌های بانکی مذکور است. تبصره 1: در صورت عدم ارائه ضمانتنامه‌های بانکی موضوع این بند، قرارداد منعقده با خریدار منتخب (نفر اول) لغو، مبلغ ضمانتنامه بانکی شرکت در مزایده نفر اول (موضوع بند 1 دستورالعمل فرآیند دریافت و ارزیابی مدارک متقاضیان) توسط شرکت فرعی ضبط و قرارداد فروش گاز مشعل با نفر دوم منعقد می‌گردد.  تبصره 2: این ضمانتنامه‌ها حداکثر 3 ماه پس از پایان مدت قرارداد و عودت زمین به شرکت فرعی و تسویه حساب و پرداخت کلیه مبالغ صورتحساب‌ها و جرائم احتمالی آنها، توسط شرکت فرعی آزاد و به خریدار مسترد می گردد. این اطلاعیه صرفاً دعوت به ایجاب و ارائه پیشنهاد بوده و شرکت فرعی در رد یا قبول پیشنهاد مختار است. متقاضیانی که مایل به شرکت در جلسه توجیهی فرآیند مزایده گازهای مشعل در تاریخ مشخص شده در تقویم فرآیند مزایده می باشند، لازم است درخواست شرکت در جلسه را طبق فرم پیوست شماره 10 تکمیل و حداکثر تا تاریخ 2/9/93 به مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران (با اطلاعات تماس زیر) ارسال نمایند. کارت ورود به جلسه، صرفا برای نمایندگان معرفی شده در نامه درخواست (حداکثر دو نفر) صادر و در روز جلسه به شرکت‌کنندگان تحویل خواهد شد. ضروری است شرکت‌کنندگان جهت ورود به محل برگزاری جلسه توجیهی، کارت شناسایی معتبر به‌همراه داشته باشند.
اطلاعات تماس با مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی نفت ایران تهران، خیابان حافظ، نرسیده به طالقانی، ساختمان مرکزی چهارم شرکت ملی نفت ایران، طبقه 8 اتاق 816  شماره تلفن: 88891376 – 61622217 شماره فکس: 88921123 پست الکترونیک : investment@nioc.ir


تصویر
مزایده,فروش گازهای مشعل
تمام آگهی ها طبق نمونه تصویر آگهی صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد در خصوص استفاده از این آگهی هر گونه مسئولیت پرداخت به آگهی دهنده و بررسی و احراز هویت به عهده شرکت کنندگان می باشد و پایگاه خبری پارس نماد هیچگونه منفعت و مسئولیتی بابت تعهد این آگهی ندارد.

برای شرکت در مناقصه حتما از تصویر آگهی در سایت پارس نماد داده ها استفاده نمایید

جهت دانلود تصویر آگهی کلیک کنید.

دانلود تصویر مزایده

کد پارس نماد: 444925

استان/شهر: تهران

مهلت آگهی: 1393/11/24

خلاصه آگهی: مزایده,فروش گازهای مشعل

آگهی های مرتبط
خلاصه آگهی کد پارس نماد تاریخ درج وضعیت استان
1 مزایده, م م/۰۲/۰۳۹۴ مربوط به مزایده فروش گازهای همراه ارسالی به مشعل واحدهای پازنان ۱ و رامشیر 7338342 1403/02/06 new not special not payed خوزستان
2 مزایده, م م/۰۲/۰۳۹۲ مربوط به مزایده فروش گازهای همراه ارسالی به مشعل بهره برداری مارون ۴ 7338204 1403/02/06 new not special not payed خوزستان
3 مزایده عمومی فروش 60.000 کیلوگرم ضایعات وکس قیر و ته کشی مخازن ضایعاتی 7336559 1403/02/06 new special not payed تهران
4 حراج حضوری فروش اقلام ضایعاتی - نوبت دوم 7335644 1403/02/05 new not special not payed فارس
5 مزایده فروش ضایعات شامل کارتن و کاغذ، پلاستیک، پرسبورد، روغن ترانس، پسماند روغن ترانس... 7335298 1403/02/05 new not special not payed فارس
6 مزایده فروش نوار عایق و ست مهره و رابط چدنی کنتورهای g4 و g6- نوبت دوم 7334860 1403/02/05 new not special not payed مرکزی
7 مزایده فروش نوار عایق و ست مهره و رابط چدنی کنتورهای g4 و g6 7334858 1403/02/05 new not special not payed مرکزی
8 آگهی مزایده عمومی تجدید مزایده اموال اسقاط و ضایعات آهن 7334780 1403/02/05 new not special not payed سمنان
9 مزایده عمومی فروش 60.000 کیلوگرم ضایعات وکس قیر و ته کشی مخازن ضایعاتی 7333624 1403/02/05 new special not payed تهران
10 تجدید مزایده فروش اقلام ضایعات پلیمری 7332772 1403/02/05 new not special not payed بوشهر
11 مزایده فروش حدود 8000 تن محصول PEG 7332016 1403/02/05 new not special not payed خوزستان
12 مناقصه و مزایده 30,000 MT +/-10% at Sellers Option 7329628 1403/02/04 new not special not payed بوشهر
13 مزایده عمومی فروش تعدادی از اقلام مازاد (شیرهای بال ولو و پلاگ ولو)  نوبت دوم 7329173 1403/02/04 new not special not payed مرکزی
14 مزایده عمومی فروش 60.000 کیلوگرم ضایعات وکس قیر و ته کشی مخازن ضایعاتی 7327171 1403/02/04 new not special not payed تهران
15 مزایده 45 قلم کالای مستعمل و اسقاطی- نوبت دوم 7326916 1403/02/04 new not special not payed بوشهر
برای تبلیغ به صورت رایگان ، کسب و کار خودتان را در اینجا معرفی کنید
کد امنیتی