جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar شنبه، 1 اردیبهشت ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
11622
تاریخ شروع
1395/07/26
تاریخ درج آگهی
1395/07/26
عنوان آگهی
تکالیف جدید مودیان در ارتباط با ارسال صورت معاملات فصلی ...

شرح آگهی

قابل توجه  فعالان محترم اقتصادی
با عنایت به صدور آیین نامه اجرایی تبصره (3) ماده (169) اصلاحیه موصوف به شماره 46378/3949/200/ص/ مورخ 95.3.17 که طی بخشنامه شماره 22/95/200 مورخ 95.3.31 ابلاغ گردیده، تغییراتی در تکالیف ارسال فهرست معاملات و نیز مودیان مشمول بالاخص از ابتدای مهرماه 1395 به بعد به عمل آمده که جهت آگاهی مودیان محترم مالیاتی به شرح زیر اعلام می گردد:
1-    ارسال اطلاعات از اول مهرماه سال 1395 کماکان به صورت فصلی و تا یک و نیم ماه پس از پایان هر فصل امکان پذیر می باشد (از ابتدای فصل تا یک و نیم ماه پس از پایان فصل). بدیهی است ارسال اطلاعات خارج از موعد مقرر مشمول جرائم متعلقه خواهد بود.
2-    با عنایت به حذف امکان ارسال اطلاعات فروش در گزارش امتناع وفق قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 95.4.31، از این پس در صورتی که فعالین اقتصادی درهنگام خرید کالا یا خدمات از ارائه شماره اقتصادی خود به فروشنده خودداری نمایند، فروشنده امکان ارسال اطلاعات در قالب امتناع و یا دیگر گزارشات فهرست معاملات را نخواهد داشت.
3-    صرفا در هنگام فروش کالا، خدمات و دارائی به مصرف کننده نهائی واشخاص حقیقی مشمول ماده 81 ق.م.م و یا اشخاصی که مکلف به ثبت نام در نظام مالیاتی نمی باشند، الزامی به درج شماره اقتصادی خریدار در صورتحساب صادره نمی باشد.
4-    در هر صورتحساب خرید از اشخاص حقیقی تا میزان 5 درصد مبلغ حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره یک ماده (3) قانون برگزاری مناقصات، الزامی به درج شماره اقتصادی فروشنده در فهرست خرید نمی باشد. 5 درصد حد نصاب مذکور برای شش ماه دوم سال 1395 مبلغ ده میلیون ریال می باشد.
5-    در ارسال فهرست گزارش معاملات خرید توسط خریداران، الزامی به درج شماره اقتصادی فروشندگانی که ملزم به ثبت نام در نظام مالیاتی نیستند و یا اشخاص حقیقی مشمول ماده 81 ق.م.م نمی باشد.
6-    برای ارسال اطلاعات واردات و صادرات، درج شماره کوتاژ اظهارنامه گمرکی و کد گمرک ترخیص کننده و شماره اختصاصی اشخاص خارجی حسب مورد الزامی است.
7-    چنانچه معاملات انجام شده به صورت ارزی صورت پذیرفته باشد، باید مبالغ ارزی، نوع ارز، نرخ برابری ارز (نرخ ارز مورد معامله) و معادل ریالی معامله انجام شده در صورتحساب ها و اسناد درآمدی صادره و همچنین در فهرست معاملات ارسالی قید شود.
8-    وفق موارد مصرح در ماده (274) قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 94.4.31، اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن، امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی موضوع مواد (169) و (169) مکرر به سازمان امور مالیاتی کشور و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام، تنظیم معاملات و قراردادهای خود به نام دیگران، یا معاملات و قراردادهای مؤدیان دیگر به نام خود برخلاف واقع جرم مالیاتی محسوب می شود و مرتکب یا مرتکبان، حسب مورد به مجازات های مقرر در قانون موصوف محکوم می گردند.
روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور

منبع
روزنامه خراسان 95.7.26
آخرین اخبار