جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 9 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
11447
تاریخ شروع
1395/03/26
تاریخ درج آگهی
1395/03/26
عنوان آگهی
وزیر جهادکشاورزی برنامه‌های کاهش مخاطرات و مدیریت بحران بخش کشاورزی را برای اجرا ابلاغ کرد...

شرح آگهی

وزیر جهادکشاورزی برنامه‌های کاهش مخاطرات و مدیریت بحران بخش کشاورزی را برای اجرا ابلاغ کرد.
این تفاهم نامه به منظور تقویت برنامه‌های کاهش مخاطرات و مدیریت بحران بخش کشاورزی به روسا و مدیران موسسه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی، روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، مدیران کل دفاتر مستقل و صندوق بیمه کشاورزی ابلاغ شده است.
در ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی آمده است: حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت، ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و ماده (۲۵) آیین نامه اجرایی آن، در چارچوب مفاد این تفاهم نامه قابل طرح و پی گیری است.
براساس این ابلاغیه، دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی نیز مرجع هماهنگی و پیگیری برنامه‌ها خواهد بود.
در تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تاکید بر تهیه و اجرای طرح‌های جامع خطرپذیری بخش کشاورزی در هر استان مطابق ماده( ۵) آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، طرح‌ها و برنامه‌های در اولویت حمایت اعتباری برای پیش بینی، پیشگیری، مقابله، بازتوانی و بازسازی آسیب‌های ناشی از انواع مخاطرات در بخش کشاورزی از محل منابع اعتباری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) به صورت مشترک در زیر بخش های مختلف مورد توافق قرار گرفته است.
کاهش مخاطرات و مدیریت بحران در بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، آفات و بیماری‌های گیاهی، جنگل‌ها و مراتع و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، خشکسالی و سرمازدگی در زیربخش‌های زراعت و باغبانی و کاهش مخاطرات و مدیریت بحران خشکسالی در مناطق عشایری از موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه است.
وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت بحران کشور همچنین توافق کرده‌اند که در اجرای طرح‌های ارتقای بهره وری مصرف آب و مقابله با بحران کم آبی در بخش کشاورزی و همچنین توسعه بیمه کشاورزی، همکاری های مشترک انجام دهند.

منبع
خبرگزاری مهر
آخرین اخبار