جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar پنج شنبه، 9 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
11404
تاریخ شروع
1395/03/11
تاریخ درج آگهی
1395/03/11
عنوان آگهی
هیچ گونه مصوبه‌ای برای عرضه بنزین دو نرخی در جایگاه‌ها از سوی دستگاه‌های ذیصلاح به شرکت پخش نفتی ابلاغ نشده است...

شرح آگهی

یک مقام مسئول اعلام کرد: در حال حاضر هیچ گونه مصوبه‌ای برای عرضه بنزین دو نرخی در جایگاه‌ها از سوی دستگاه‌های ذیصلاح به شرکت پخش نفتی ابلاغ نشده است.
محمدرضا مظلومی امروز در نشست خبری در تشریح جزئیات طرح برندسازی جایگاه‌های سوخت کشور، گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ جایگاه بنزین به اضافه ۲ هزار و ۴۰۰ جایگاه CNG در کشور وجود دارد که در راستای کیفی‌سازی درصدد انتخاب شرکت‌های دارای صلاحیت هستیم که بتواند خدمات قابل قبولی را به مصرف کنندگان ارائه کند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در شرایط فعلی اجرای طرح برندسازی جایگاه‌های سوخت کشور کلید خورده است، تصریح کرد: فاز اول این طرح از تیر ماه سال‌جاری با ثبت نام و ارائه مدارک شرکت‌های صاحب صلاحیت آغاز می‌شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه شرکت‌های علاقه مند باید مجموعه‌ای از جایگاه‌ها را احداث و یا تحت مالکیت خود قرار دهند که بر این اساس در مرحله ارزیابی باید شاخص‌های توان مالی، سابقه اجرایی، نیروی انسانی، امکانات و فرآیند کسب و کار را با موفقیت پشت سر بگذارند، اظهار داشت: بر این اساس شرکت‌هایی که متقاضی احداث جایگاه‌های سوخت هستند باید حداقل ۶۸ امتیاز و CNG باید حداقل ۷۵ امتیاز را کسب کنند.
وی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۰ درصد از جایگاه‌ها می‌تواند در اختیار شرکت‌های برند قرار بگیرند، تاکید کرد: در بخش استانی ۳۰ درصد و در شهرستان‌ها ۵۰ درصد می‌توانند در اختیار شرکت‌های همان استان قرار گیرند.
مظلومی با یادآوری اینکه شرکت‌های صاحب صلاحیت می‌توانند از طرق مختلف از همین امروز نام خود را برای ارزیابی مطرح کنند، بیان کرد: یکی از این روش‌ها ثبت نام از طریق سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوده اما این شرکت‌ها می‌توانند از طریق مدیریت بازرگانی مجموعه شرکت ملی پخش و یا ثبت نام در مناطق که در سطح کشور پراکنده هستند اقدام کنند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به پرسش مهر درباره احتمال مشارکت شرکت های بزرگ نفتی جهان همچون توتال فرانسه، شل و برتیش پترولیوم انگلیس در طرح برند جایگاه هیا سوخت ایران، توضیح داد: هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت شرکت های خارجی و حتی شرکت‌های بزرگ نفتی جهان در این پروژه وجود ندارد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون شرکت‌های نفتی جهان برای ساخت جایگاه سوخت به صورت برند در ایران پیشنهادی به صورت رسمی ارائه نکرده اند، افزود: با اجرای مرحله دوم به دنبال عرضه کلاس بندی سوخت شامل بنزین و گازوئیل در جایگاه ها هستیم.
وی با بیان اینکه اخیرا در اصفهان یک شرکت بخش خصوصی فعالیت‌هایی برای احداث جایگاه تحت عنوان برند آغاز کرده است، بر این اساس ۱۷ جایگاه سوخت توسط این شرکت احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.
مظلومی با اعلام اینکه اجرای طرح برند منجر به کاهش هزینه بهره‌برداری جایگاه‌های سوخت می‌شود حتی تسهیلاتی به سرمایه گذاران در این حوزه اعطا می‌شود، در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه آیا با قیمت های فعلی بنزین توجیه اقتصادی ساخت جایگاه های سوخت برند و عرضه کلاس بندی وجود دارد؟ گفت: هم اکنون قیمت بنزین و گازوئیل به صورت تکلیفی توسط دولت تعیین می شود تمامی جایگاه‌های سوخت باید از تعیین تکلیفی قیمت بنزین و گازوئیل تبعیت کنند.
مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین در خصوص زمان بندی عرضه بنزین دو نرخی در سال جاری، توضیح داد: تاکنون هیچ گونه مصوبه‌ای برای عرضه بنزین دو نرخی در جایگاه‌ها از سوی دستگاه‌های ذیصلاح به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به عنوان متولی و مجری عرضه و توزیع بنزین در کشور ابلاغ نشده است.

منبع
خبرگزاری مهر
آخرین اخبار