جهت دریافت مناقصه یا مزایده شغلی خود، ثبت نام کنید

نام/نام خانوادگی:
شماره تماس:
کد امنیتی
 
ir
rss
calendar جمعه، 10 فروردین ماه 1403
پارس نماد داده ها، خبرگزاری مناقصات و مزایدات کشور
خبرگزاری مناقصات و مزایدات کل کشور
پایگاه خبری پارس نماد داده ها
کد پارس نماد
10019
تاریخ شروع
1394/04/09
تاریخ درج آگهی
1394/04/09
عنوان آگهی
---

شرح آگهی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نحوه دریافت یارانه سود تسهیلات بانکی توسط تولید کنندگان، صنعتگران و صادر کنندگان را اعلام کرد.
علی یزدانی با بیان اینکه بخشی از یارانه تولید به صورت کمک و بخشی دیگر در قالب تسهیلات نرخ سود پرداخت می شود گفت: تسهیلاتی که بابت یارانه نرخ سود تسهیلات به تولید کنندگان داده می شود در دل ۱۴۳ میلیارد تومان یارانه ای است که تاکنون پرداخت شده است.
وی افزود: بخش عمده ای از یارانه پرداختی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت کمک بوده و بخشی از آن نیز یارانه سود تسهیلات است.
معاون منابع انسانی و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پرداخت یارانه بخش تولید در سال گذشته اظهار کرد: با توجه به اینکه سال گذشته اولویت پرداخت با اساس قانون یارانه خانوار بوده است میزان پرداختی این یارانه به قدری بالا بود که گلوی تولید را هم گرفت .
به گفته یزدانی میزان وصول درآمدهای هدفمندی یارانه ها در سال گذشته به اندازه ای نبود که با توجه به وضعیت منابع کشور و یارانه بخش خانوار بتوان تزریقی از این محل به بخش تولید انجام داد.
وی با اشاره به پرداخت ۱۴۳ میلیارد تومان یارانه به بخش تولید در سه ماهه نخست سال جاری ادامه داد : به رغم اینکه در سال جاری محدودیت ها و مشکل ها حتی نسبت به سال گذشته نیز بیشتر شده است تاکنون رقم ۱۴۳ میلیارد تومان بابت یارانه به بخش تولید اختصاص یافته است. یزدانی همچنین درباره چگونگی دریافت یارانه سود تسهیلات توسط بخش های مختلف تولید گفت: درباره صادر کنندگان سازمان توسعه تجارت فهرست این افراد و میزان صادرات شان را در اختیار دارد و مشخص می کند که کدام شخص یا شرکت ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. معاون وزیر صنعت اظهار کرد: در بخش تولید نیز حوزه تولید و صنعت وزارتخانه در تعامل با تشکل های مرتبط با آن حوزه درباره پرداخت یارانه سود تسهیلات به تولید کنندگان و صنعتگران تصمیم می گیرند.

منبع
عصر اقتصاد
آخرین اخبار